Zdražení MHD je nutné, aby nezkolabovala. Radní Scheinherr popisuje, jak se změní doprava v Praze |
Informace o poloze, případném zpoždění či dalších atributech včetně bezbariérové přístupnosti konkrétního autobusu PID mohou lidé nově sledovat prostřednictvím mapové aplikace mapa.pid.cz. Zahrnuta je jak městská hromadná doprava (MHD), tak i doprava příměstská.
Design webové aplikace je pojatý jednoduše a přehledně. Ale hlavně - poloha jednotlivých linek se automaticky aktualizuje, a to v intervalu mezi 30 až 120 vteřinami. Zda má konkrétní linka zpoždění napoví už barva pohyblivé tečky - zelená jede načas, oranžová má mírné zpoždění, a pokud je bod červený, kabát si ještě cestující může odložit.
Abyste našli linku, kterou potřebujete, do kolonky stačí zadat její číslo. Po rozkliknutí se pak uživateli nabídnou veškeré informace o dopravci a voze včetně fotografií. Dozví se i zda je v autobuse klimatizace. Web je optimalizován pro zobrazení na počítači i mobilním telefonu.
Po rozkliknutí konkrétního autobusu se cestující dozví, zda vůz disponuje bezbariérovým přístupem či třeba klimatizací. Aktualizuje se i jízdní řád.
„Vyberete si svou linku nebo lokalitu a hned vidíte, kdy vám to přijede, případně jestli je kvůli hustému provozu autobus zpožděný nebo jede načas,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Město všechny datové podklady volně poskytuje prostřednictvím své platformy Golemio, takže je mohou volně využívat vývojáři ve svých aplikacích. Ve vývoji je podle informací Ropidu lepší systém přepočítávání zpoždění, které nyní funguje pouze při průjezdu zastávkami a nikoliv mezi nimi, čímž můžou vznikat nepřesnosti.
Příští rok přibudou tramvaje
Praha v úterý zaznamenala rekordní počet nových případů covidu. Nakažených přibylo 856 |
Ještě letos by měly být k dispozici také informace o polohách vlaků, DPP také nyní vybírá dodavatele, který by zajistil potřebnou technologii i v tramvajích. Podle dřívějších informací podniku by měly být moduly do většiny vozů instalovány v příštím roce.
Data o průjezdu autobusů zastávkami začal DPP zveřejňovat začátkem roku, jíní dopravci zapojení do systému Pražské integrované dopravy s tím začali dříve. V případě DPP byl problém ve smlouvách s dodavatelskou firmou Xanthus, která řídící systémy včetně všech dat vlastnila a za poskytnutí informací požadovala vysoké částky. Problém vyřešil nákup nového softwaru pro řízení autobusů a tramvají. Dosud byly informace o spojích dostupné jen v aplikacích IDOS a Lítačka. Pražský dopravní podnik (DPP) plánuje začít poskytovat údaje také o poloze tramvají.