Lidovky.cz

Antimonopolní úřad zrušil zakázku Pražského dopravního podniku na geotechnický dozor při stavbě metra D

Ekonomika

  16:54aktualizováno  18:26
Brno - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil soutěž pražského dopravního podniku na komplexní geotechnický monitoring při stavbě metra D v úseku z Pankráce do stanice Olbrachtova. Upozornil na to server Seznam Zprávy a potvrdil to mluvčí úřadu Martin Švanda.

DPP nyní provádí geologický průzkum stavby metra D a již zažádal o stavební povolení na první úsek. Svou novou výtvarnou podobu kromě Sídliště Krč již mají i stanice Pankrác a Olbrachtova. foto: facebook.com/prazskaintegrovanadoprava

Rozhodnutí není pravomocné, lze proti němu podat rozklad. Dopravní podnik (DPP) rozhodnutí analyzuje a posuzují jej najatí právníci. Na stavbu metra D podle šéfa odboru komunikace DPP Daniela Šabíka nemá vliv.

Pražský dopravní podnik dostane od města více než miliardu korun na investice do stavby metra a tratí

Podle rozhodnutí úřadu se již dříve podnik vyjádřil tak, že v zadávací dokumentaci byla uvedena specifikace proto, že jiný systém by požadované podmínky nesplnil, a proto projektant tento systém rovnou předepsal. „Dle zadavatele poskytovatel dat pro tento systém nabízí snímky za ceníkové ceny ve standardizovaných formátech, a všichni účastníci tak měli rovnost v možnosti podání nabídkových cen,“ píše se v rozhodnutí.

Důvodem zrušení zakázky bylo uvedení konkrétní značky výrobku v zadávacích podmínkách. „Zadavatel stanovil technické podmínky prostřednictvím přímých odkazů na využití radarových snímků TerraSAR-X, aniž by to bylo odůvodněno předmětem veřejné zakázky a aniž by stanovení technických podmínek nemohlo být bez použití odkazu na tyto konkrétní radarové snímky dostatečně přesné nebo srozumitelné,“ řekl Švanda webu.

Předpokládaná cena zakázky byla přibližně 890 milionů korun. Úřad rozhodl tento týden,zatím běží lhůta pro podání rozkladu.

MHD v Praze a okolí sjednotí barvu. V metropoli narazila změna na odpor, proti je i vrchní architekt Kotas

„Rozhodnutí ÚOHS jsme obdrželi a v tuto chvíli jej analyzujeme. Rozhodnutí zkoumá i externí advokátní kancelář, která tuto veřejnou zakázku po právní a procesní stránce pro DPP připravovala a za její formální správnost a soulad s legislativou ČR nese plnou odpovědnost,“ uvedl Šabík. „V této chvíli nebudeme předjímat, jaké další kroky v této záležitosti podnikneme, nicméně jsme připraveni veřejnou zakázku vypsat znova,“ dodal.

Rozhodnutí nemá v tuto chvíli podle Šabíka vliv na stavební řízení na stavbu metra v úseku Pankrác D - Nové Dvory. „Předpokládáme, že nepravomocné stavební povolení bychom mohli získat na přelomu prosince a ledna, pravomocné pak na jaře nebo na začátku léta příštího roku,“ řekl.

Zakázku na výstavbu metra D provázejí potíže. Letos v červenci antimonopolní úřad zakázal dopravnímu podniku uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem a o zakázce vede prvostupňové řízení.

Metro mezi Můstkem a Muzeem na trase A je pokryto signálem. Do prázdnin má přibýt dalších 10 stanic

Zakázku na výstavbu prvního úseku metra D z Pankráce na Olbrachtovu vyhlásil pražský dopravní podnik a její hodnota přesahuje deset miliard Kč. Nabídky mohli zájemci podávat do konce dubna, dopravní podnik lhůtu kvůli vyhlášení nouzového stavu prodloužil. Stavba měla podle původních odhadů začít v posledním čtvrtletí letošního roku, měla by trvat 7,5 roku.

Nová linka metra má spojit Písnici a náměstí Míru. V první fázi vznikne trasa mezi stanicemi Pankrác, Nové Dvory a Depo Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. Náklady se odhadují na 57 miliard korun.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.