Lidovky.cz

Vznikla petice proti novému Radiožurnálu

Média

  14:39
S převratnými změnami, které od ledna zavedla na veřejnoprávním Radiožurnálu jeho nová ředitelka Barbora Tachecí, řada posluchačů nesouhlasí. Svědčí o tom stovky příspěvků na internetové stránce stanice. V tamním diskusním fóru se také objevil odkaz na nesouhlasnou webovou petici. K té se od páteční osmé hodiny večerní, ze kdy je datován první podpis, připojilo za necelý den na dvě stě třicet lidí.

Ředitelka Českého rozhlasu 1 - Radiožurnálu Barbora Tachecí foto:  Tomáš Krist, Lidové noviny

Signatáři petice, označující se za posluchače Českého rozhlasu 1 - Radiožurnálu, volají „po přehodnocení změn učiněných ve vysílání této rozhlasové stanice po 1. lednu 2008“. Rádi by nejen ve vedení Českého rozhlasu vyvolali diskusi o tom, kde jsou hranice mezi veřejnoprávním a komerčním médiem. „Jako důkaz vřelého vztahu k Radiožurnálu připojujeme svoje podpisy, čímž chceme zároveň podpořit a ocenit práci lidí, kteří své profesi rozumí,“ zní v závěru textu petice.

Tu na webu vystavil a nabídl k podepsání jednadvacetiletý student pražské DAMU Karel Kratochvíl. "Nejsem členem žádné politické strany, ani hnutí, jsem úplně obyčejný posluchač prvního okruhu Českého rozhlasu nespokojený s jeho novou 'tváří'," vysvětluje.

Mezi dosud podepsanými je třeba mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Proti změnám protestoval i textem na serveru Aktuálně.cz, kde píše: „Radiožurnál dobře znám. Znám jej jako posluchač, znám jej zevnitř jako jeho někdejší redaktor a znám jej díky své současné profesi jako jeho prakticky každodenní respondent. Již několik dnů na displeji tuneru sice svítí Český rozhlas 1, z reproduktorů se však ozývá něco, co připomíná mix Frekvence 1 a Impulsu – od zvukové grafiky až po hlasy, které ještě „včera“ zněly na těchto dvou komerčních stanicích. Mimochodem mnohdy jim vedle nevýraznosti nechybí pro soukromá rádia tolik typická rozvlněná dikce podtržená kulometným tempem řeči.“

Také na internetových stránkách Radiožurnálu diskutéři upozorňují na to, že se inovované vysílání podobá komerčním stanicím Frekvence 1 a Impuls, dále že zmizely nebo byly do jiných časů přesunuty jejich oblíbené pořady či moderátorské hlasy, že noví moderátoři nejsou tak dobří jako předchozí. Objevilo se také pejorativní označení pro změněný Radiožurnál: Rádiobulvár.

Tachecí: Víc posluchačů není hlavní cíl

Tak někteří z koncesionářů reagují na plán nové ředitelky nejposlouchanější stanice Českého rozhlasu Barbory Tachecí. Ta přišla do veřejnoprávní instituce v listopadu a od ledna mění podobu vysílání se záměrem, aby Radiožurnál už nezněl konzervativně, ale byl moderním rádiem pro všechny.

Jí prováděné změny jsou prakticky největší v historii stanice. Záměrem Tachecí je zjednodušit a zpřehlednit programové schéma, proto třeba zrušila některé denní pořady a příspěvky z nich zařadila do celodenního proudu vysílání.

Radiožurnál podle posledního měření Radio Projektu poslouchá denně necelých sedm set tisíc lidí, týdně téměř milion dvě stě tisíc. Okamžité zvýšení déle klesající poslechovosti není podle Tachecí hlavní metou nynějších změn.

„Primárním cílem je kvalita rádia veřejné služby. A jsem přesvědčena, že v budoucnu se na to nabalí i posluchači,“ řekla ve čtvrtek LN. Zažít změnu ale bude podle ní lidem trvat, letos proto očekává, že posluchačů spíše ubude a přibývat jich začne až příští rok.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.