Lidovky.cz

Centrum chystá další webový deník

Média

  12:14
Provozovatel portálů Atlas a Centrum a také internetového deníku Aktuálně.cz zvažuje, že na podzim spustí na internetu další titul se stejnou periodicitou. „Myslíme si, že je tu prostor pro jeden nový deník, jaký tu ještě nikdo nenabízí,“ oznámil dnes na tiskové konferenci Pavel Mucha, generální ředitel firmy Centrum Holdings, která oba zmíněné portály vlastní.

Internet foto: InternetReprofoto

Jak dodal, chystaný titul má podávat informace zábavnou formou, a být tedy na rozdíl třeba právě od Aktuálně.cz zaměřený úžeji než všeobecně zpravodajsky. Mucha dále připomněl, že Centrum nedávno inovovalo svou obsahovou službu Bleskově.cz, server zaměřený na bulvární zvěsti, jež po zmíněném redesignu nabízí "mnohem více videa". Bleskově.cz už de facto deníkem je.

V případě chystaného titulu se má jednat o službu ryze elektronickou, s papírovým vydáním Centrum nepočítá. "Papír pro nás není relevantní prostor pro expanzi," řekl LN Mucha.

Potvrdil nicméně, že některé další obsahové weby Centra budou žít i ze spolupráce s tištěnými tituly jiných vydavatelů; takové spojení potvrdil v případě bulvárního serveru Pikant s měsíčníkem pro muže Maxim, který produkuje vydavatelství Hachette Filipacchi 2000.

Svými obsahovými službami může vlastník Atlasu a Centra podle svého tvrzení cílit na mladé uživatele mnohem lépe, než největší celoplošné televize. Denně údajně dokáže zasáhnout až devadesát procent Čechů do 24 let. Celkově osloví denně milion návštěvníků, měsíčně 3,8 milionu lidí.

Právě lákavý obsah je jedním ze tří pilířů, na němž hodlá Centrum Holdings stavět svůj byznys. Dalšími dvěma jsou komunikace (to hlavně obnáší e-mail zdarma na Centru a komunikační program ICQ, z něhož jde už odesílat SMS do všech mobilních sítí) a komunity (vedle serverů Xchat a FotoAlba.cz chystá firma na podzim spuštění další komunitní služby).

Strategie "3C", tedy anglicky "community, communication, content", má pomoci, aby internetoví uživatelé trávili na serverech Centra co nejvíc času, to je teď hlavní cíl. Tři anglická slova vtiskli manažeři Centra i do podtitulu nového názvu společnosti.

Ta byla dnes představena pod novým názvem Centrum Holdings. Vznikla spojením provozovatelů donedávna konkurenčních portálů Atlas a Centrum. Ty dnes vlastní americký soukromý fond Warburg Pincus.

Fúzi obou firem provedl management pod vedením Pavla Muchy za posledních deset týdnů. "Z našeho pohledu je hotovo," oznámil dnes Mucha. Spojení prý i "bolelo" - o místo přišlo asi šedesát lidí. Nová firma jich má na čtyři sta. Nyní sídlí v Praze částečně na Vinohradech, částečně na pražském Smíchově, v červnu se má sestěhovat do obchodního parku Classic 7 v Holešovicích.

Ještě letos chce Centrum Holdings expandovat na jih Evropy, nejspíš tak, že koupí některou z tamních internetových společností. Domény stejné jako v Česku má registrované i v Maďarsku, Bulharsku či Rumunsku.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.