Lidovky.cz

Public TV přešla od filmů k lifestylu

Média

  18:09
Satelitní a digitální televize Public TV se po necelém roce existence významně mění. Přestala vysílat filmy a zpravodajství, které ji dosud dodávala regionální studia RTA podnikatele Jaroslava Berky, si chce vyrábět sama. Zároveň plánuje zjednodušit grafiku. Jedním z hlavních důvodů změny je to, že dosavadní provoz televize, financované podnikem zahraničního obchodu Strojexport, byl příliš nákladný.

Grafika Public TV vytvořená pražským studiem Side2 foto: Lidové noviny

LN to řekla čerstvá výkonná ředitelka televize Renata Pešková. „To prvotní nebyla vůbec žádná koncepce. To bylo o vyplnění prostoru,“ podotkla k počáteční podobě vysílání Public TV tak, jak ho koncipoval její předchůdce Jan Vít, tehdy odpovědný za strategii a program. Vít Public TV opustil už loni na podzim, jak dnes řekl LN, po vzájemné dohodě.

„Myslím, že každý člověk, který se v tomto oboru pohybuje, musí na jedné straně pracovat s programovým schématem, s programovým konceptem, dramaturgií vysílání, a na druhé straně s ekonomickou stránkou toho všeho. A pokud možno by tyto věci měly být v přijatelné rovnováze,“ dodala k začátkům vysílání Pešková.

Public TV odstartovala 1. června 2007. Zpočátku stavěla prakticky jen na zpravodajství dodávaném televizními studii Regionální televizní agentury (RTA) a archivních filmech, které brala od Československé filmové společnosti, provozovatele placeného satelitního kanálu CS Film.

„Zajímají nás především české filmy, které chápeme jako reprezentativní výraz národní kultury,“ říkal tehdy Jan Vít. Pod jeho vedením chtěla být Public TV svým obsahem takřka veřejnoprávní - hledala "niku v domácích médiích, které usilují o veřejnou službu, respektive zapojují se do procesu liberalizace veřejné služby".

Teď už stanice s filmy nepočítá. „Může se stát, že se k tomuto formátu z nějakého důvodu znovu vrátíme, ale aktuálně to plánované není,“ říká výkonná ředitelka. Brzy údajně také doběhne roční kontrakt s RTA: „Smlouva, která byla s RTA uzavřená v oblasti dodávek zpravodajství, skutečně končí. Byla uzavřena na dobu limitovanou, do 30. června, a nemáme v úmyslu ji obnovovat.“

Programové schéma je od 1. května koncipované se zaměřením na čtyři hlavní tématické okruhy: sport a motorismus, cestování, hobby a domácnost, životní styl. „Měla by to být televize, která by přinášela zpravodajské formáty, ale pojaté spíše spíše kulturně-společensky, a určitě by měla přinášet formáty lifestylového zaměření, magazíny,“ přibližuje svou vizi nynější šéfka Public TV.

Chce vytvořit novou síť dodavatelů. Jimi by měla být menší, vesměs nezávislá lokální studia. S nimi má ředitelka Pešková podle svých slov historicky dobré kontakty z dob ještě před svým nedávným krátkým angažmá v Berkově RTA, kdy několik let spravovala zpravodajský kabelový kanál společnosti Karneval, již posléze koupil dominantní poskytovatel UPC.

Externí zpravodajské příspěvky pak má doplňovat moderace přímo ze studia Public TV. „Chceme si zajišťovat zpravodajství sami, podle nového modelu ve společenštějším duchu. Není pro nás cílem mapovat dopravní nehody a 'živé' události - to, co nepochybně budou velmi dobře mapovat jiné televize,“ doplňuje Renata Pešková.

Public TV vysílá denně od 18 hodin do půlnoci premiérové pořady, v ostatním čase zařazuje reprízy. Stanici lze naladit na satelitní platformě CS Link a v Praze a středních Čechách také v pozemní digitální síti B. „Ve velmi krátkém čase“ plánuje začít digitálně vysílat na Brněnsku, Ostravsku a Plzeňsku, podobně jako se na to chystá už existující hudební Óčko či začínající zpravodajská Z1. „Dohody už mají konkrétní podobu,“ říká k expanzi signálu Renata Pešková.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.