Lidovky.cz

Bezplatný deník 24 hodin končí

Média

  12:18
PRAHA - Společnost Ringier ČR ukončí po více než třech letech vydávání pražského tištěného bezplatného deníku 24 hodin. Firma o tom dnes informovala v tiskové zprávě. Poslední číslo deníku dostanou čtenáři do rukou 19. prosince. Ringier svůj krok označil za preventivní v souvislosti s celosvětovou ekonomickou krizí.

Deník 24 hodin končí k 19. prosinci. foto: Deník 24 hodin

"Vydavatelství Ringier ČR dosáhlo v roce 2008 dvojnásobného zisku než kdykoliv předtím, očekáváme zisk před zdaněním okolo 600 milionů korun. Abychom byli podobně úspěšní také v roce nadcházejícím, je potřeba přijmout některá preventivní opatření," uvedla generální ředitelka české pobočky Ringieru Libuše Šmuclerová.

Nevyloučila ale možnost budoucího obnovení deníku. Zisk vydavatelství Ringier v ČR v loňském roce před zdaněním činil
517,5 milionu korun, o rok dříve to bylo 228,7 milionu. Mluvčí Ringieru ČR Kateřina Kuchařová uvedla, že v loňském roce prošel
mediální koncern Ringier obdobím konsolidace, nyní se ale stejně jako řada evropských i zámořských vydavatelství preventivně připravuje na nadcházející celosvětovou ekonomickou krizi.

"V Ringieru ČR se tato skutečnost dotkne pražského bezplatného deníku 24 hodin, který ke konci letošního roku končí. Poslední vydání dostanou čtenáři do rukou v pátek 19. prosince," uvedla Kuchařová.

Zaměstnanci dvanáctičlenné redakce 24 hodin v čele s šéfredaktorem Pavlem Procházkou budou v průběhu prosince a ledna začleněni do redakčních týmů ostatních titulů vydavatelství Ringier ČR. "Tyto vysoce kvalifikované a mimořádně kvalitní profesionály v žádném případě nehodláme propouštět," uvedla Květa Nová z personálního oddělení Ringieru.

Deník 24 hodin vyšel poprvé 28. listopadu 2005. Podle průzkumu čtenosti Media Projekt společnosti GfK Praha a Median četlo každé číslo deníku 24 hodin od dubna do října 199.000 čtenářů, což bylo o 9000 méně než od ledna do června.

Dalším bezplatným titulem na trhu je deník Metro, sloučený od dubna s dalším bezplatným deníkem Metropolitní expres. Metro mělo od dubna do října 462.000 čtenářů, tedy o 27.000 čtenářů více než v období od ledna do června.

Podle monitoringu hrubých inzertních příjmů TNS Media Intelligence za loňský rok, které zveřejnila Unie vydavatelů ve své ročence, činily
inzertní příjmy deníku 24 hodin v loňském roce 111,1 milionu korun. To bylo o 4,6 procenta méně než v roce 2006. Inzertní příjmy Metropolitního expresu dosáhly loni 115,1 milionu korun, což byl meziroční nárůst o 12,5 procenta.

Údaje za deník Metro Unie vydavatelů nezveřejnila. Na trhu bezplatných deníků v ČR byl dlouho pouze jediný titul, pražská
mutace mezinárodního deníku Metro, která na trh přišla v roce 1997.
Konkurence mu přibyla až na podzim 2005 právě v podobě titulu 24 hodin. Na jaře 2006 se objevil Metropolitní expres společnosti Mafra, která na konci loňského roku koupila většinový podíl v české pobočce Metro International a oba tituly poté od dubna sloučila pod názvem Metro.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.