Lidovky.cz

Z1 šetří, i šéf Mrnka si sníží plat

Média

  21:46
PRAHA - Soukromá zpravodajská televize Z1 bude letos téměř zcela závislá na penězích svého majitele a investora, finanční skupiny J&T. Oproti původnímu plánu získávat až polovinu peněz z reklamy teď tým generálního ředitele Martina Mrnky podle jeho slov počítá s tím, že letos od inzerentů získá jen „pár procent“ z toho, kolik potřebuje na provoz.

generální ředitel Martin Mrnka foto: ČTK

Televize, který propouštěla už na konci loňska, chce na platech a honorářích v průběhu března ušetřit dalších devět procent. Mzdu si, jak tvrdí, sníží i sám ředitel Mrnka. Úsporná opatření budou znamenat také propuštění části zaměstnanců.

Výrazně úspornější rozpočet pro dobu hospodářské recese představil management televize ve čtvrtek. „Před měsícem, měsícem a půl jsme se dostali do složité situace,“ přiznal Mrnka poté, co Z1 na přelomu roku nezvládala včas zaplatit dodavatele ani spolupracovníky. S dvěma desítkami externistů se také rozloučila.

„Dnes jsme ze složité situace v zásadě venku,“ tvrdí ředitel. „Vyšší úspory zřejmě dělat nelze,“ podotkl také. Jak ale rovněž řekl, pětinu dluhů stále televize nemá splacenu.

Záchranu díky reklamním příjmům si televize slibuje od nového obchodního modelu. Kromě zastupitelství Media Master budou nyní reklamu na Z1 prodávat i společnosti Big Partnership Media a AT Media v balíčcích s dalšími tématickými televizemi, jako je lifestylová Public TV či jiné, zaměřené na muže, jako Fishing & Hunting či Golf Channel. „S platností od března,“ doplnil obchodní ředitel Z1 Jan Gregor.

„Myslíme si, že malé televize jsou pro televizní reklamu budoucnost. Nasčítáním balíčku dosáhnete de facto stejného výsledku, jako když si koupíte inzerci třeba na Nově, Primě nebo na České televizi,“ je přesvědčen Martin Mrnka. Zásah publika malými stanicemi sice není tak masový jako u velkých, malé ale podle Mrnky jsou zase více vyprofilované a v tomto směru mají cennější publikum.

Nyní televize Z1 podle generálního ředitele získává asi čtvrtinu veškerých peněz potřebných na provoz, letošní rozpočet ale nastavila na daleko horší scénář.

„V daný okamžik vycházíme z úplného minima reklamy, kterou bychom mohli získat. Vycházíme ze zkušenosti z konce loňského roku. Zatímco původní představa byla, že v letošním roce bychom měli pokrýt více než polovinu nákladů příjmy z inzerce, připravujeme se na to, že pokryjeme jen pár procent,“ uvedl Mrnka. Letošní finanční plán je Z1 je podle něj nastaven „velmi konzervativně“.

Přitom však stanice připravuje tři nové pořady – módní Fashion Station (dodávat ho bude brněnské Studio Špilberk), magazín o moderních technologiích Digiworld (připravovat jej mají Milan Šíma a Miloš Čermák) a diskusní čtrnáctideník s pracovním názvem Fenomén.

Přeskupily se také kompetence vedení. Od 1. března se rozdělí dosud kumulovaná funkce ředitele a šéfredaktora zpravodajství. Šéfredaktorem zpravodajství zůstává Hanuš Hanslík, ředitelem zpravodajství bude dosavadní vedoucí sportovního zpravodajství Z1 Daniel Macho. Od stejného data je ředitelkou publicistiky pověřena Kateřina Pfauserová, známá z Novy. Po vzájemné dohodě končí ve funkci ředitele techniky a výroby Vít Novotný.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.