Kampaň Bojovníci proti kríze představily koncem července společně Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), slovenský Art Directors Club, Asociace mediálnych agentúr a další subjekty. Jejím smyslem mělo být podle prezidenta KRASu Juraje Vaculíka povzbudit spotřebu a chuť běžných lidí nakupovat, protože spotřeba, nikoli výroba je motorem ekonomiky.
Teď má kampaň hned dva problémy: Slovenská Rada pro reklamu ji označila za neetickou a hned čtyři reklamní agentury vystoupily z Klubu reklamných agentúr Slovenska na protest proti tomu, jak kampaň vypadá.
Radě pro reklamu si podle jejího vyjádření stěžovali dva lidé na to, že kampaň využívá motiv strachu a že navíc velmi nevhodně zobrazuje děti. Právě tuto stížnost uznala arbitrážní komise rady jako oprávněnou - kritizovaná reklama totiž ukazuje i nakupující děti jako "bojovníky proti krizi", přičemž etický kodex slovenské reklamy zakazuje, aby reklama vyzývala děti ke koupi určitého produktu či služby s tím, že jinak nesplní nějakou povinnost vůči určitým osobám či organizacím.
Problém s reklamou musí řešit i Klub reklamných agentúr Slovenska, který na protest proti její podobě opustili čtyři jeho členové. Přičemž nejde o malé firmy – podle sdělení výkonné ředitelky klubu Jany Šimekové rezignovaly na své členství agentury Creo/ Young and Rubicam, Creative Department, Mayer /McCann Erickson a DRAFTFCB. Tedy převážně pobočky významných mezinárodních sítí.
Agentury vytkly klubu to, že o přípravě kampaně své členy dostatečně neinformoval, a nelíbilo se jim ani její zaměření na podporu spotřeby.
Prezidium klubu obě výtky odmítá. "O přípravě kampaně, připravované a realizované bez nároku na honorář, byli všichni členové klubu informovaní ve stejném rozsahu jako o řadě jiných aktivit prezidia... Ještě víc nás zaráží výčitka týkající se obsahu kampaně, kde agentury kritizují její zaměření na podporu spotřeby. Rádi bychom naše bývalé členy upozornili, že v takovém případě by se měli vzdát všech svých aktuálních projektů a klientů, stejně jako dalšího podnikání v oblasti marketingu a reklam," píše se v oficiálním stanovisku prezidia slovenského Klubu reklamných agentúr.
Jeho členové dále vyjadřují lítost nad tím, že kampaň, která měla otevřít diskusi na téma rozumné spotřeby a její role při podpoře obnovy ekonomického růstu, byla takto využitá jen jako záminka pro odchod.