Prezident agentury DDB Brasil Sergio Valente vydal minulý týden prohlášení, v němž se omluvil za rozšíření reklamy pro Světový fond na ochranu přírody. Reklama poukazovala na sílu přírody tím, že srovnávala počet obětí útoku z 11. září 2001 a ničivé vlny tsunami z roku 2004, přičemž mnohonásobně vyšší počet mrtvých kvůli tsunami demonstrovala tak, jakoby na Světové obchodní centrum nezaútočila dvě, ale stovky letadel.
Reklamu už ostře odmítl samotný fond, který podle prohlášení svých představitelů nikdy neschválil její výrobu ani zveřejnění.
Šéf DDB Brasil uvedl, že tisková podoba kampaně se objevila jen jednou v San Paulu a její video verze neměla být zveřejněna vůbec. Brazilský reklamní časopis Meio & Mensagem však zveřejnil přihlášku DDB Brasil na letošní mezinárodní festival reklamy v Cannes - Cannes Lions, kde obě verze kampaně figurovaly.
David Lubars, předseda kategorie filmové reklamy letošního ročníku Cannes Lions a šéf reklamní sítě BBDO pro Severní Ameriku, už vydal prohlášení, že pokud se takový spot do Cannes opravdu hlásil, "on osobně ho neviděl". "Muselo to být pravděpodobně vyřazené hned v prvním kole," uvedl Lubars.