Lidovky.cz

DDB Brasil přiznala autorství kontroverzní reklamy

Média

  15:06
Po počátečním mlžení agentura DDB Brasil přiznala, že opravdu stojí za kontroverzní kampaní "Tsunami", která vzbudila začátkem září internetové pozdvižení. Současně však uvedla, že nikdy neschválila zveřejnění spotu "Letadla", v němž nechala stovky letadel zaútočit na World Trade Center.

Odkazovat v reklamě na 11. září stále provokuje.

Prezident agentury DDB Brasil Sergio Valente vydal minulý týden prohlášení, v němž se omluvil za rozšíření reklamy pro Světový fond na ochranu přírody. Reklama poukazovala na sílu přírody tím, že srovnávala počet obětí útoku z 11. září 2001 a ničivé vlny tsunami z roku 2004, přičemž mnohonásobně vyšší počet mrtvých kvůli tsunami demonstrovala tak, jakoby na Světové obchodní centrum nezaútočila dvě, ale stovky letadel.

Reklamu už ostře odmítl samotný fond, který podle prohlášení svých představitelů nikdy neschválil její výrobu ani zveřejnění.

Šéf DDB Brasil uvedl, že tisková podoba kampaně se objevila jen jednou v San Paulu a její video verze neměla být zveřejněna vůbec. Brazilský reklamní časopis Meio & Mensagem však zveřejnil přihlášku DDB Brasil na letošní mezinárodní festival reklamy v Cannes - Cannes Lions, kde obě verze kampaně figurovaly.

David Lubars, předseda kategorie filmové reklamy letošního ročníku Cannes Lions a šéf reklamní sítě BBDO pro Severní Ameriku, už vydal prohlášení, že pokud se takový spot do Cannes opravdu hlásil, "on osobně ho neviděl".  "Muselo to být pravděpodobně vyřazené hned v prvním kole," uvedl Lubars.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.