Apih však také dodal, že doufá v příjezd většího počtu festivalových hostů v druhé půlce týdne, kdy bude festival vrcholit takzvanými národními večery a slavnostním vyhlašováním výsledků v jednotlivých soutěžních kategoriích.
Národní večery jsou tradiční party portorožského festivalu, na nichž představují své zvyky i kuchyni jednotlivé zúčastněné národy. Zástupci české a slovenské reklamy, česká Asociace komunikačních agentur a Klub reklamných agentúr na Slovensku, se rozhodli na letošním ročníku Golden Drum uspořádat večer společný. Takzvaná "Krizová party" se bude konat ve středu 7. října v prostorách restaurace Barka portorožského hotelového komplexu Bernardin.
Letošní ročník portorožského festivalu je v pořadí šestnáctý, česká reklama bojuje o ceny například v kategoriích Kampaň, Média, Interaktivní média a Public relations. V porotě festivalu zasedají také dva zástupci české marketingové komunikace, a sice Andrej Štuk, výkonný kreativní ředitel Mark/BBDO, a Roman Meliška, ředitel marketingu a strategie Škoda Auto.