Časopis zahájení své iniciativy "Bez modelek" oznámil na svém webu. Napsal, že tak odstartoval revoluci. "Móda se změnila. Ženy se změnily. Náš svět je také jiný," uvedla redakce. Podle ní nehraje roli konfekční velikost 32, ale osobnost.
Od 2. ledna 2010 by se na stránkách magazínu měly objevovat už jen snímky existujících žen. Fotografové je zvěční v módních kreacích, při cvičení či v jiných situacích. Redakce vyzvala čtenářky, aby se přihlásily, pokud se chtějí na projektu podílet.
Časopis na webu napsal, že ženy nepotřebují na fotografiích žádné zástupkyně. Nenechají si už také nic diktovat. "Oblečení není dnes už otázkou trendů, ale osobnosti. Protože nová móda nepochází jen z přehlídkových mol, ale také z ulic, škol, koncertních pódií, kina, kavárny.
Jen marketingový tah?Podle agentury AP v posledních letech magazínu Brigitte ubývalo čtenářek. S více než 719.000 výtisků ale prý patří v Německu k nejčtenějším ženským časopisům. Šéfka modelingové agentury Louisa Models Louisa von Minckwitzová považuje nápad za marketingový tah, který nebude mít dlouhého trvání. Ženy podle ní touží vidět šaty na krásných a půvabných osobách. |
Myšlenka se setkala s nadšenou odezvou čtenářek. V internetové diskusi nechyběly radostné výkřiky jako "konečně!" či "skvělá zpráva". Jedna z účastnic se svěřila s tím, že před pár dny sledovala zpravodajství z módních přehlídek. Byl prý div, že vyzáblé modelky měly vůbec sílu chodit.
Vlastně ji chlapecké typy bez ženských tvarů ani neudivují, když většina designérů v soukromí upřednostňuje osoby stejného pohlaví, napsala.