Lidovky.cz

Google zvažuje virtuální billboardy na street view

Média

  0:03
Společnost Google si patentovala nové on-line médium, založené na platformě street view. Jde v podstatě o „virtuální billboardy“, jejichž reklamní plocha by byla prodejná.

Na snímcích pořízených v rámci projektu Google street view se možná objeví i virtuální reklama. foto: Ondřej Pohl, Lidovky.cz

Podle patentu by Google v první fázi identifikoval potenciální nemovitosti, zachycené na snímcích street view a vhodné pro umístění billboardů. Po dohodě se skutečným vlastníkem nemovitosti by pak Google umístil do jednotlivých záběrů na plochu nemovitosti "virtuální billboardy". Jednotlivé plochy by se pak mohly dražit formou aukce. "Rozšiřuje to možnosti pro mediální plánování s ohledem na sociodemografické pokrytí a na možné spojení s reálnými podniky v dané oblasti – například skutečnou kavárnu bude možné spojit s outdoorovou reklamou v okolí, ve kterém se kavárna nachází," oceňuje patent Googlu na svém internetovém blogu reklamní odborník Petr Václavek z agentury Lemonade.

PR manažerka Googlu Janka Zichová LN přímo nepotvrdila, že Google podobný projekt připravuje, ale ani to nevyvrátila. "Podáváme patentové žádosti na množství nápadů, se kterými přijdou naši zaměstnanci. Některé z těchto nápadů se později uskuteční a stanou se z nich reálné produkty nebo služby, některé ne. Případné oznámení nového produktu ovšem nemusí nutně vycházet z našich patentových žádostí," sdělila LN a dodala: "Uvědomujeme si, že street view přináší mnoho možností, jak Googlu (v podobě zlepšování map), tak i zákazníkům (například v reklamních příležitostech). Mnohými z těchto možností se dále zabýváme. Stále je brzy na to říci, jakou využijeme a jakou ne. V každém případě ale chceme, aby přinesla to nejlepší uživatelům i obchodníkům," uzavírá Zichová.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.