Lidovky.cz

Televizím přibývají diváci na internetu

Média

  11:10
Mezi aktivitami na internetu roste především zájem o nakupování a sledování televize. Ukazuje to dlouhodobý výzkum agentury Mediaresearch.
Internet

Internet foto: Shutterstock

Jak se vyvíjí chování lidí na internetu? Stále více uživatelů se zapojuje do sociálních sítí, nyní již jde o více než třetinu uživatelů. Dlouhodobě roste i trend nakupování na internetu. Této možnosti teď využívá téměř polovina internetových uživatelů, zatímco v květnu minulého roku na internetu nakupovalo 38 procent uživatelů.

Od května se také téměř zdvojnásobil podíl uživatelů, kteří sledují televizi on-line, nyní je to téměř čtvrtina uživatelů. Oproti tomu u on-line poslechu rádia se zatím rostoucí trend podílu uživatelů jednoznačně neprojevil. V říjnové vlně potvrdilo poslouchání rádia na internetu 26 procent uživatelů.

Původně rostoucí podíl uživatelů, kteří přidávají komentáře ke článkům, videím a blogů, se ustálil na 17 procentech.

U internetových uživatelů se zvyšuje také úroveň znalostí práce s počítačem. Téměř čtvrtina uživatelů si sama upravuje nastavení operačního systému. Stále více uživatelů propojuje své PC do bezdrátových sítí, od května 2008 vzrostl jejich podíl ze 13 na 19 procent. Nárůst o dva procentní body od poslední vlny zaznamenal i podíl uživatelů propojujících PC do LAN sítí.

Slabě klesá procento uživatelů, kteří přistupují na internet z práce (z 34 procent v květnu 2008 na 30 procent v říjnu 2009), což pravděpodobně souvisí se stále dostupnějším připojení z domu. Častěji se na těchto místech připojují mladší uživatelé do 14 let (72 procent) a uživatelé ve věku od 15 do 24 let (70 procent).

Nejčastěji uživatelé využívají k připojení z domova bezdrátové vysokorychlostní připojení (WiFi, FWA a podobně). Tento typ využívá aktuálně 38 procent uživatelů. Rostoucí trend se objevuje u připojení přes kabelovou TV, podíl uživatelů od poslední vlny vzrostl z 20 na 24 procent. Naproti tomu klesá procento uživatelů připojujících se přes ADSL, z původní čtvrtiny uživatelů v květnu 2008 klesl jejich podíl na 21 procent v říjnu 2009.

Výzkum realizuje agentura Mediaresearch pro Sdružení pro internetovou reklamu. Sběr dat probíhal od října do listopadu 2009.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.