Lidovky.cz

Hospodářská situace přeje netradiční reklamě

Média

  0:03
Ekonomický tlak má za následek nejen krátkodobé škrty v marketingových rozpočtech, ale také přehodnocení některých přístupů k reklamní komunikaci: zatímco dvanáct procent manažerů posílí náklady na televizi, sedmdesát procent má v úmyslu více investovat do netradičních komunikačních kanálů.

Ilustrační foto foto: Jindřich Mynařík, Lidové noviny

Tento trend odhalil průzkum Recovery Index, který iniciovala a realizovala středoevropská reklamní síť JWT CEE ve spolupráci se společností Stamford Global CEE.

Podle výsledků pilotního výzkumu, kterého se zúčastnilo 314 vrcholových marketingových manažerů, považuje většina z nich značku za nejcennější aktivum společnosti. Pro 71 procent je vnímání značky koncovým zákazníkem navzdory ekonomickému poklesu důležitější než čísla prodejů.

Pouhých 23 procent marketérů ze střední a východní Evropy očekává ekonomické zlepšení už v roce 2010. Většina respondentů se domnívá, že ke zlepšení ekonomiky dojde až v roce 2011. Pesimismus ohledně rychlého obratu v ekonomice naznačuje, že změny a experimenty, které jsme u obchodníků mohli zaznamenat v tomto období, budou pravděpodobně v průběhu roku 2010 akcelerovat.

Více než polovina dotázaných manažerů vnímala ekonomický pokles jako příležitost pro jejich společnost. Marketingoví manažeři považují podle výzkumu své značky za silné a připravené na nové příležitosti, až se ekonomická situace zlepší.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.