Lidovky.cz

Populárnější než Ježíš je na Twitteru Justin Bieber

Média

  17:06
Slyšeli jste někdy jméno Justin Beiber? Minulý týden byl tento šestnáctiletý kanadský zpěvák popu a R&B nejpopulárnější a nejčastěji zmiňovanou osobností na Twitteru. Zasloužila se o to zejména slavná show Oprah Winfreyové, ve které se Bieber 11. května objevil. "Značka" Ježíš Kristus skončila osmá.

Dnešní ikonou pubertálních fanynek je šestnáctiletý kanadský zpěvák Justin Bieber. foto: Reprofoto

Justin Bieber údajně zahájil svou kariéru amatérskými klipy na Youtube, které uviděl promotér Scooter Braun. V souladu s jinými obdobnými legendami o začátcích později slavných prý Braun klikl na Beiberovo video jen omylem, ale už se od něj neodtrhl.

Beiber patří k těm "značkám" které profitují na fenoménu sociálních sítí. Tento týden stanul na druhé příčce ve světovém žebříčku Top 10 značek, které nejčastěji zmiňují uživatelé Twitteru. Zprávu o tom přinesl americký časopis o reklamě Advertising Age. Bieber by byl první, ale zrovna v daném týdnu slavili Američané Den matek a četnost blahopřání vytlačila zpěváka na druhé místo.

"Před necelými čtyřiačtyřiceti lety vyvolal John Lennnon skandál svým provokativním prohlášením, že Beatles jsou populárnější než Ježíš. Ale tento týden na Twitteru byla populárnější než Ježíš pop star Justin Bieber," napsal komentátor Advertising Age Simon Dumenco. Ježíš jako značka skončil v tomto žebříčku až osmý.

Za Beiberem se coby nejcitovanější téma objevily na třetím místě vládní volby ve Velké Británii, následovala korejská chlapecká skupina Super Junior (10. května vydala nový singl), evropská fotbalová liga, americká basketbalová liga NBA, oba díly Iron Mana (do kin se vydalo pokračování úspěšného snímku z roku 2008), na osmém místě už zmíněný Ježíš Kristus, načež následovala jména americké herečky Betty Whiteové (objevila se právě v Saturday Night Live) a herce Roberta Patinsona (známý hrdina z filmu Svítání slavil 13. května narozeniny).

Aktuální žebříček ovšem ukázal neutuchající sílu další osobnosti amerického showbyznysu: legendární televizní talk-show moderátorky Oprah Winfreyové, která patří k nevlivnějším osobnostem světového marketingu a jejímu pořadu se ne nadarmo přezdívá "mašina na výrobu značek". Skutečnost, že ať ukáže ve svém pořadu cokoli, má to okamžitě na popularitu zaděláno, se zjevně potvrzuje i v éře internetových sociálních sítí.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.