ČT proti rozhodnutí o udělení pokut podala kasační stížnosti, ale Nejvyšší správní soud je zamítl. ČTK to dnes řekl jeho mluvčí František Emmert. Rozhodnutí jsou proto pravomocné.
Verdikty padly již v dubnu. ČT se podle něj bránila tím, že nejde o klasickou reklamu, ale o takzvané sponzorské vzkazy. Tyto spoty se nepočítají do určeného reklamního času ve vysílání, a znamenají tak příjem navíc. Televizní rada s tím nesouhlasila. Za Clavin dostala televize pokutu 400 000 a za reklamu na sázkovou společnost Synot Tip 80 000 korun.
"Celkové vyznění předmětného spotu, kdy se v obraze krabička s výrobkem zvětšuje a jedním rohem zvedá se zvukovým doprovodem, přičemž mužský hlas ubezpečuje o zkvalitnění erekce s rychlým nástupem účinku a končí zvoláním: 'Clavin, můžem hned!' vykazuje dynamický charakter," rozhodli podle zpravodajského serveru Aktuálně.cz, který o verdiktech informoval první, soudci.
ČT dostala v května od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání pokutu v maximální možné výši 2,5 milionu korun za odvysílání nedovolené reklamy cestovní kanceláře Exim Tours. I v tomto případě mělo jít o sponzorský vzkaz, s čímž ale rada nesouhlasila.