Lidovky.cz

Šéf Novy Petr Dvořák je prezidentem ATO, pokračuje v boji s radou

Média

  18:46
Novým prezidentem Asociace televizních organizací(ATO) se na jednoleté funkční období stal generální ředitel TV Nova Petr Dvořák. Ve funkci vystřídal šéfa České televize Jiřího Janečka. Rozhodla o tom čtvrteční valná hromada ATO. Ta také vyslovila další protest proti postupu Rady pro rozhlasové a televizní vysílání v oblasti product placementu.

"Jednatel CET 21 Petr Dvořák byl zvolen do čestné funkce prezidenta ATO. Jeho úkolem je v jednoletém funkčním období aktivně reprezentovat ATO, přispívat k budování image a renomé sdružení a podílet se na vytváření a naplňování strategie i politiky ATO," uvedla dnes jednatelka ATO Lucie Pokorná v tiskové zprávě.

Asociace podle ní dále rozšířila na valné hromadě svou činnost o samoregulaci a vytvořila tak podmínky pro výkon samoregulace v oblasti televizního vysílání.

Rovněž zveřejnila otevřený dopis Radě pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), která podle ní nepochopila snahu ATO o konstruktivní dialog ve věci označování product placementu.

"Dopis předsedkyně RRTV Kateřiny Kalistové svědčí o naprostém neporozumění této snahy. ATO, jakožto samoregulátor, je připravena projednávat s RRTV otázky regulace obsahu televizního vysílání, zejména pak interpretaci ustanovení týkajících se obchodních sdělení a změny, které přinesla novela vysílacího zákona, což by měla RRTV jen přivítat," uvádí se v tiskové zprávě. 

Spor se týká toho, jak má vypadat povinné označení, které upozorňuje na to, že ve vysílaném pořadu bude produkt.

Dále čtěte

ATO si stěžovala na to, že rada s ní své doporučení neprojednala, předsedkyně rady Kateřina Kalistová jí odpověděla, že takový požadavek není na místě.

"Materiál vznikl v reakci na dotazy diváků, kteří požadovali vysvětlení základních faktů vztahujících se k umístění produktu do vysílání. Úřad rady proto zveřejnil neoficiální materiál, který divákům tento fenomén přibližuje. Provozovatelů televizního vysílání se tento materiál žádným způsobem závazně nedotýká, proto je nazván doporučení. Kategoricky odmítavé stanovisko Asociace televizních organizací k vydanému doporučení degraduje radou nastoupenou cestu vzájemné spolupráce," napsala Kalistová (redakčně kráceno a upraveno, pozn. aut.).

ATO tedy nyní opět vyzývá radu k jednání o problematice umístění produktu a o obsahu doporučení, který rada vydala.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.