Lidovky.cz

Arbo mění manažera pro kampaně na Facebooku

Média

  18:33
Mediální zastupitelství Arbointeractive, které má v České republice na starosti nákup kampaní pro Facebook, mění manažera pro tuto oblast. K dnešnímu dni ve firmě končí Jan Svěrák (nejde o známého filmového režiséra), kterého v této funkci střídá Eduard Krečmar. LN tuto informaci potvrdil výkonný ředitel Arbointeractive Michal Kašpárek.
Reklamní kampaň na Facebooku? Tak trochu sázka do loterie.

Reklamní kampaň na Facebooku? Tak trochu sázka do loterie. foto: Thierry RogeReuters

"Novou styčnou osobou pro kampaně na Facebooku je Eduard Krečmar, Arbointeractive kampaně na Facebooku nadále prodává a velmi úspěšně. Kromě engagement formátů, které báječně fungují, se připravujeme i na spuštění cost per click kampaní vhodných i pro menší klienty," řekl LN Michal Kašpárek.

Jan Svěrák odchází z Arbointeractive však jen krátce poté, co praktiky Facebooku ostře napadl Daniel Dočekal, internetový publicista a zakladatel někdejšího internetového magazínu Svět namodro. Tomu Facebook tento týden bez vysvětlení zrušil účet, aby jej po Dočekalově odvolání následující ráno opět bez vysvětlení obnovil. Podle publicisty se podobná věc běžně stává i komerčním projektům a kampaním.

"Facebook má 500 milionů uživatelů po celém světě, je mu v podstatě úplně jedno, co se děje na trhu, jako je Česká republika. Peníze, které tu do něj investujete, nejsou ničím chráněny. V podmínkách užívání Facebooku stojí, když to řeknu zjednodušeně, že Facebook může všechno a vy nemůžete nic. Jediné, co vám Facebook garantuje, je to, že vám může kdykoli smazat účet. Když ho takto zamkne například administrátorovi facebookové kampaně za x milionů, tak je to trochu problém," řekl LN Daniel Dočekal. Podle něj by Facebook měl alespoň u některých účtů, které budou prověřeny a třeba i placeny dráž, garantovat, že zůstanou funkční.

Podle Michala Kašpárka sice může docházet k podobným problémům, jaký potkal Daniela Dočekala, ale obecně by se stávat neměly. "Je třeba si uvědomit, že Facebook je globální brand, který má některé automatizované procesy. Případné chybičky se řeší s centrálou a celkem promptně dochází k nápravám. Ovšem slovo promptně myslím v globálním měřítku, protože jde většinou o komunikaci po trase Praha - Londýn, Londýn - Dublin, Dublin - centrála v Americe a zpět. Čili náprava trvá většinou pár dnů," řekl LN Kašpárek.

Podle některých informací LN mohla vést k odchodu Jana Svěráka právě nespokojenost s tím, že nemůže zadavatelům reklamních kampaní poskytnout na Facebooku dostatečnou garanci. On sám to však LN nepotvrdil. "Moje role dnešním dnem skončila, nejsem oprávněn cokoli říkat," sdělil LN odcházející manažer.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.