Lidovky.cz

Reklamní stránky na Facebooku? Dvě jsou v první dvacítce nejoblíbenějších

Média

  15:37
Do první dvacítky stránek s největším počtem fanoušků na českém Facebooku pronikly i dvě stránky věnované sociálním reklamám. Oficiální facebookový profil kampaně Ministerstva dopravy Nemyslíš -zaplatíš! skončil šestnáctý, kampaň STOP týrání dětí byla sedmnáctá. Vyplývá to z aktuálních lokálních Facebook statistik Fejsbůček.cz.

Nemyslíš - zaplatíš foto: Lidovky.cz

Profil Nemyslíš - zaplatíš! spustilo Ministerstvo dopravy ČR v polovině listopadu 2009 a od té doby se počet jeho fanoušků vyšplhal na více než 238 000 fanoušků. Kampaň vytvořila agentura Euro RSCG. "Facebook je pro celou integrovanou kampaň minimálně srovnatelný s ostatními klasickými médii. Zajišťuje velký zásah nejrizikovější cílové skupiny z hlediska nehodovosti, tedy mladých a potenciálních řidičů, a umožňuje oslovení velkého množství uživatelů v jeden moment," uvedl Jan Faflík, ředitel Euro RSCG Experience.

Facebookový profil STOP týrání dětí souvisí s aktivitami Nadace Naše dítě. I tato stránka má více než 200 tisíc fanoušků. "Zhruba před dvěma lety nás kontaktovala paní, jíž byla tato problematika blízká, a profil zhotovila. Dali jsme jí k dispozici naše materiály a informace, zveřejnila také naši dárcovskou DMS, ale není to tak, že bychom byli sami přímo tvůrci profilu," řekla LN PR manažerka nadace Petra Adámková.

Stránkou číslo jedna na českém Facebooku je podle statistiky Fejsbůčku profil Najdi na Facebooku svoje dvojče s více než 625 tisíci fanoušky, následovaný stránkou Velký bratr - zjistěte, kdo si prohlíží Tvůj profil a stránkou Vytvoř si svou fotku z Avataru. Obě tyto stránky přesáhly počet půl milionu fanoušků.

Kampaň Nemyslíš - zaplatíš! získala za uplynulý rok řadu cen: mimo jiné zlatou Effie 2009 pro nejefektivnější reklamu, spot "Blázinec", který upozorňuje na nutnost používání dětských sedaček, obdržel Zlatou pecku ve stejnojmenné kreativní soutěži.

Internetové stránky Nemyslíš - zaplatíš byly zase oceněny cenou Internet Effectiveness Award 2009, facebooková aplikace "Dožiju se konce roku?" bronzem na festivalu české reklamy Louskáček a bronzem v soutěži Český direct 2010. Nedávno získala celá komunikace kampaně na Facebooku zlato v kategorii Veřejný sektor v rámci 5. ročníku České ceny za public relations.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.