Podle Českého statistického úřadu loni do Prahy přijelo o 5,3 procent méně turistů než předešlý rok. Zatímco těch zahraničních ubylo, počet domácích rekreantů se naopak mírně zvýšil. Praha si od kampaně slibuje, že poslední statistiky zvrátí.
"Je nutné turistický ruch podpořit všemi možnými, dostupnými, známými prostředky, které jsme schopni vymyslet," uvedl už dříve radní Ondřej Pecha (ODS). Podobnou kampaň si Praha objednala i loni.
Podle Pocheho počet turistů klesá kvůli některým problémům, s nimiž se město dlouhodobě potýká, jako jsou kapsáři, herny nebo předražené taxíky. Kampaň prý úbytek turistů nemůže zastavit. "Tento negativní trend trvá již řadu let, a nezvrátila jej ani předchozí imageová kampaň, za kterou město zaplatilo více než 45 milionů," uvedl Poche. Opozici vadí také to, že výběrového řízení se zúčastnila pouze jedna firma, ta pak také zakázku získala. "Jak se to shoduje s novou protikorupční strategií, to opravdu netuším," dodal Poche.
Reklamní kampaň pro Prahu připraví firma Onyx Advertising. Turisty bude lákat televizním spotem, reklamou v magazínech leteckých společností, na internetu i přímo v některých vybraných destinacích.
Dále čtěte |
Kampaň by měla vypadat tak, že zahraniční turisté budou představovat zajímavá pražská místa a svým krajanům budou doporučovat, aby českou metropoli také navštívili. Kromě evropských destinací se chce Praha zaměřit také na Čínu a Šanghaj. Pro čínský trh bude vytvořena speciální webová stránka v čínštině.