Lidovky.cz

Vydavatel E15 a Sedmičky propouští. Některá periodika zruší

Média

  11:53
PRAHA - Vydavatelství Mladá fronta (MF) v závěru roku citelně osekává náklady. Bude propouštět a některé tituly zruší úplně.

V několika posledních týdnech dostaly výpověď desítky lidí z několika periodik vydavatelství, píše deník MF DNES (která pod vydavatelství nepatří, vydává ji společnost Mafra).

Nový ředitel

Novým generálním ředitelem vydavatelství Mladá fronta se od 1. ledna 2011 stane David Hurta. Ve funkci nahradí dosavadního generálního ředitele Karla Polcara.

Hurta ve vydavatelství Mladá fronta působí od roku 2008, kde zastával pozici ředitele divize B2C a v roce 2010 se stal členem představenstva zodpovědným za divizi Noviny.

Divize Noviny se stará o deník E15 a multiregionální týdeník Sedmička.

Největší očistnou kúrou prošel podle MfD bezplatný týdeník Sedmička, která vychází v 27 regionálních verzích. Každá regionální redakce se zbavila až třetiny lidí, celkem list opustilo na 60 lidí. Úplně zaniknout má středočeská mutace a tento region má od příštího roku obhospodařovat redakce z Prahy, píše deník.

"U multiregionálního týdeníku Mladá fronta Sedmička dochází k zakládání nových mutací v oblastech s vyšším inzertním potenciálem, naopak byly zrušeny dvě distribučně a inzertně méně atraktivní mutace týdeníku," cituje MfD mluvčí vydavatelství Pavlínu Míčovou.

Konkrétní však prý být nechtěla. "O všech novinkách budeme včas informovat," řekla MfD.

Propouštět bude i E15

Propouštění se má podle MfD týkat i klíčového zpravodajského titulu Mladé fronty, deníku E15. Ten je bezplatně distribuován především do kancelářských budov a zaměřuje se hlavně na ekonomické zpravodajství. Podle několika zdrojů by redakci mělo opustit pět lidí. Další zdroje hovoří o propouštění ještě výraznějším, napsala MfD.

"E15 rozšiřuje a posiluje své aktivity v rámci webové redakce a zároveň rozvíjí nové modely distribuce," řekla MfD Míčová.

V průběhu roku vydavatelství také zrušilo řadu odborných a tematických časopisů. "Některé časopisy jsme v letošním roce zastavili, ale také jsme začali vydávat devět nových," cituje MfD Míčovou.

Vydavatelství podle ní začalo vydávat třeba Computer, Jak na počítač, DIGIfoto, Mobility, Právo&Byznys a také tematické přílohy magazínu Strategie Sgastro, Sprint, Sretail. Podle Míčové by se měl zvýšit právě počet samostatně vydávaných příloh u stávajících titulů. Změny prý budou pokračovat i příští rok.

Strategie bude měsíčník

U některých magazínů se také změní jejich periodicita. Například z týdeníku o reklamě a marketingu Strategie se stane měsíčník, z týdeníku Zdravotnické noviny se stane čtrnáctideník. I to si vyžádá určité personální změny.

"U odborných časopisů je nejvíce vidět přesun k internetu, který reaguje na aktuální dění okamžitě. U odborných titulů obecně plánujeme snížit periodicitu," řekla MfD Míčová. Podle ní nejsou probíhající změny nic mimořádného, vydavatelství pouze reaguje na vývoj trhu.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.