Lidovky.cz

Poslanci dají reklamě na ČT1 stopku

Média

  14:08
PRAHA - Česká televize skoro určitě přijde o většinu reklamy. Poslaneckou sněmovnou včera prošla ve druhém čtení novela zákona, která úplně zbavuje reklamy kanály ČT1 a ČT24.
Televize - ilustrační foto.

Televize - ilustrační foto. foto: Shutterstock

Poslanci odhlasovali, že reklama by měla zůstat jen na kanálech ČT2 a ČT4, a to pouze v rozsahu 0,5 procenta denního vysílacího času. Česká televize z příjmů reklamy dotovala Státní fond pro rozvoj kultury a kinematografie.

Do něj mají nově přispívat komerční televize Nova, Prima i TV Barrandov dvěma procenty z ročních výnosů z reklamy. Reklama na ČT4 má zase sloužit k financování sportovních přenosů.

Co bude s ČT dál?


Zákonodárci odmítli návrh Senátu, podle kterého by reklama měla na České televizi zůstat ještě dva roky. Proti novele se bouří mediální a reklamní agentury. Podle nich omezení reklamy na veřejnoprávní televizi zúží pluralitu reklamního trhu.

Většina členů Rady České televize proti novele neprotestuje. "Pro někoho je to dobře, pro někoho hůř. Příjmy z reklamy v České televizi se stejně používaly na fond kultury. Bude to tak mít dopad zejména na příjmy z teleshoppingu, což mi z pohledu diváka scházet nebude.

Nadšeně se nebude asi tvářit reklamní trh a menší nebo nově příchozí televize," komentoval rozhodnutí poslanců šéf Rady ČT Jiří Baumruk. Výnosy z reklamy ve veřejnoprávní televizi nyní činí asi 500 milionů korun ročně.

Novela teď poputuje do třetího čtení, které zřejmě bude až po prázdninách. Vysílání reklamy v ČT mělo původně zcela skončit letos 11. listopadu. Tento den zákon určil jako datum završení televizní digitalizace.

Právě na ni šla část výnosů z reklamy v České televizi. V týž den má podle dřívějších plánů nastat také liberalizace trhu. Vysílat bude moci začít každý, kdo se domluví s operátorem sítě, o licencích nebude rozhodovat Rada pro rozhlasové a televizní vysílání jako dosud.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.