"Obchodní útvar už je v kontaktu se všemi klienty a snaží se ukončit smluvní vztahy smírnou cestou i vzhledem k tomu, že do smluvního vztahu zasáhla tzv. vyšší moc - tedy zákon," uvedl Šticha. Výpadek v příjmech z reklamy podle ČT dosáhne 88 milionů korun.
Svým klientům ČT zřejmě adekvátní náhradu nebude moci nabídnout. Reklamu smí sice v omezeném množství vysílat na ČT24 a ČT4, zde je však podle vyjádření Ivana Hyžáka z agentury Media Master, která pro ČT reklamu prodává, reklamní prostor vyprodaný. Může se tak pokusit klienty přesměrovat například do sponzoringu pořadů.
Zadavatelé ušetří, nebo peníze investují jinam
Problémy v naplánovaných kampaních budou muset řešit také zadavatelé. Například mobilní operátor T-Mobile podle své mluvčí Martiny Kemrové kvůli zastavení reklamy na ČT1 a ČT24 buď ušetří peníze, anebo je investuje do jiných komunikačních kanálů. "Příští rok například podpoříme více i menší stanice, které pomalu ale jistě rostou," podotkla Kemrová.
PSALI JSME: |
Podobně se vyjádřil i Vodafone. "Očekávali jsme to (zastavení reklamy na ČT1 a ČT24) a tuto část rozpočtu co nejefektivněji využijeme v rámci celého komunikačního mixu. Přesun do jiných televizí nebereme jako jedinou možnou alternativu," uvedl Jan Jan Ksandr ze společnosti.
ČT měla podle původního plánu vysílat reklamu až do 11. listopadu. Mezitím se však změnil zákon o České televizi a z novely toto datum vypadlo. Podle usnesení Rady pro rozhlasové a televizní vyslání měla televize ukončit reklamu na těchto dvou kanálech již v pátek 14. října, kdy novela zákona vstoupila v platnost.