A to by se do budoucna mohlo změnit. Při semináři dali minulý týden odborníci i veřejnost jasně najevo: Radiožurnál musí přehodnotit hudební projev. Což podporuje i samotný šéf Českého rozhlasu Peter Duhan.
Gramofirma sepsala otevřený dopis, v němž se staví na stranu nynějšího rádiového dramaturga Radka Sedláčka, jehož práci zkritizovali během semináře všichni přítomní. Až na zaměstnance Radiožurnálu. Sedláček je sice hlavním hudebním dramaturgem, ale zaměstnancem rádia není. Smlouvu má externí, živí se totiž jako strojvůdce metra.
„Základní problém celé diskuse je nesoulad mezi hudební složkou a zpravodajským charakterem celé stanice,“ píše ve své výzvě Tomáš Filip, generální ředitel vydavatelství Universal Music.
ČTĚTE VÍCE: |
Důvodem je slepé následování výzkumů a tím zapříčiněný velmi úzký výběr hudby a jeho kolovrátkové opakování,“ pokračuje. A na konci Filip žádá, aby vedení média pečlivě zvážilo další kroky.
Universalu jde o zisk, míní radní Šafařík
Peter Duhan včera nechtěl na výtky reagovat. „V mnoha věcech mají pravdu, v lecčems se mýlí,“ řekl jen a dodal, že se vyjádří během několika dnů.
K dopisu se včera nedostala ani Rada Českého rozhlasu, která kvůli onemocnění několika členů zrušila plánované zasedání. Materiál má zatím k dispozici jen radní Petr Šafařík, který inicioval i seminář z minulého týdne. „Obávám se, že se společnost Universal ve skutečnosti obává, že by změna hudební stránky Radiožurnálu snížila její zisky,“ odpověděl Šafařík na dotaz LN.
O tom, že současnou podobu stanic Českého rozhlasu je nutné změnit, dlouhodobě mluví i Duhan. Slibuje k tomu využít i některé poznatky ze zmíněného semináře.
„Program má na výběr málo písniček, mělo by jich být dvakrát tolik. A v zahraničí je běžné, že jednu stanici má na starosti pět až sedm dramaturgů,“ řekl minulý týden.