Lidovky.cz

Reklama na alkohol je nelegální. ČT ji zakázala už v sobotu

Média

  12:37aktualizováno  13:06
PRAHA - Vysílání reklamy na tvrdý alkohol není po dobu prohibice v souladu se zákonem o regulaci reklamy. Na dnešním zasedání o tom rozhodla Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Rada vycházela z nařízení ministerstva zdravotnictví, podle kterého v Česku kvůli otravám metanolem platí od pátku zákaz prodeje, podávání a nabízení lihovin s obsahem alkoholu nad 20 procent.
Barman - ilustrační foto.

Barman - ilustrační foto. foto: Shutterstock

V rozhodnutí se RRTV odvolává na zákon o regulaci reklamy, který zakazuje propagaci zboží, jehož prodej je v rozporu s právními předpisy. Reklamu na lihoviny s obsahem alkoholu nad 20 procent tak za trvání prohibice nelze šířit v televizním a rozhlasovém vysílání ani prostřednictvím audiovizuálních mediálních služeb, jako je umisťování názvů výrobků či log do uměleckých děl, tedy takzvaného product placementu.

PSALI JSME JAKO PRVNÍ:

Česká televize před sobotním přímým přenosem tenisového Davis Cupu odvysílala reklamu na Pražskou vodku. Po upozornění serveru Lidovky.cz reklamu na tvrdý alkohol stáhla ze svých obrazovek až do odvolání.

Za reklamu na lihoviny se utratilo přes 440 milionů korun

Za reklamu na lihoviny s obsahem 20 a více procent alkoholu se v Česku loni utratilo asi 442,5 milionů korun. To je zhruba třetina celkových výdajů za reklamu na alkoholové nápoje, které loni dosáhly zhruba 1,3 miliardy korun.

ČTK to sdělila společnost Admosphere, která v rámci monitoringu reklamy pracuje s ceníkovými cenami reklamního prostoru.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.