Lidovky.cz

Č a T zmizí po 50 letech z obrazovky, Česká televize zavádí nové logo

Média

  16:25
PRAHA - Programy České televize budou od pondělí označeny novým logem. Společný symbol, který zachovává princip dvou částí tvaru obrazovky, se zároveň objeví i na jednotlivých programech, kde dosud byla pouze značka daného kanálu.

Generální ředitel ČT Petr Dvořák představil nové logo České televize v galerii DOX foto: ČTK

"Kromě návratu modernizovaného loga ČT do levého horního rohu obrazovky se v novém představí i vizuální podoba programů ČT1 a ČT2," řekla mluvčí ČT Fričová.

Novou grafiku, kterou navrhlo pražské Studio Najbrt, nabídne ČT symbolicky v den prvního výročí generálního ředitele Petra Dvořáka ve funkci.

Za dobu Dvořákova šéfování dostaly od 1. dubna novou podobu také Události, které se zároveň prodloužily na jednu hodinu.

Vývoj loga České televize

Modernizace hlavní zpravodajské relace s posílením interaktivních prvků, kterou moderátoři uvádí ve stoje, znamenala největší komplexní změnu tohoto pořadu od roku 1998. Reforma zpráv zpočátku vyvolala negativní reakce a Dvořák tak pořad musel obhajovat před Radou ČT.

Sledovanost Událostí ale vzrostla. "Za období od změny se sledovanost zpravodajství v tomto čase meziročně zvýšila o 4,52 procentního bodu na celkový podíl 21,73 procenta diváků," řekla Fričová. Události v dubnu na ČT1 a ČT24 sledovalo v průměru 736 000 lidí, což bylo o 126 000 méně diváků, než měly ve stejný měsíc Zprávy FTV Prima. Televizní noviny TV Nova si pak v dubnu pustilo v průměru téměř 1,8 miliónů lidí.

ČT 3 pro děti odstartuje už příští rok

Další výrazné změny má veřejnoprávní televize teprve před sebou. Jednou z nich je příští rok spuštění nového dětského kanálu s pracovním názvem ČT3.

K dlouhodobějším plánům pak patří posílení vlastní tvorby či vyrovnaný rozpočet bez nutnosti sahat do rezerv, kterého chce Dvořák dosáhnout do roku 2017. Letos televize hospodaří s rozpočtem 6,97 miliardy korun, pro jehož vyrovnání musí vyčerpat z rezerv 460 milionů korun.

Součástí dlouhodobého plánu ČT na příštích pět let je také odhad podílu na sledovanosti, která by se měla pohybovat mezi 27 až 32 procenty. Od ledna do srpna ČT zvýšila průměrný celodenní podíl na sledovanosti o 2,76 procentního bodu na 30,56 procenta dospělých diváků.

Její podíl v prvním pololetí letošního roku byl 29,96 procenta. Leadrem byla s 30,59 procenta TV Nova, třetí nejsledovanější s podílem 23,96 procenta byla FTV Prima.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.