Lidovky.cz

Jaka vánoční reklama zaujala nejvíce? Vede Božkov

Média

  7:00
PRAHA - Která vánoční reklama je zároveň originální, srozumitelná a vtipná "klasickým českým způsobem"? Podle kreativců jasně vítězí reklama na Božkov Tuzemský, která ve vánoční kampani s nadhledem glosuje hon za dárky.

Božkov foto: YouTube

Efektivní je podle odborníků i sváteční reklama na síť drogerií Teta, které se do televize vrací po čtyřech letech. Božkov letos televizní kampaň spustil poprvé.

ČTĚTE TAKÉ:

Značka Božkov spadá do portfolia společnosti Stock Plzeň, která do televize nasadila dva spoty. V prvním žena pod stromečkem najde prázdnou lahev Božkova Tuzemského, kterou s nadšením označí jako krásnou vázu. Ve druhém klipu pak obdarovaná žena rozbalí "náhrdelník" vyrobený z víček od lahve, který radostně okomentuje jako překrásné korále. "Ryze české, chlapy nadchne, ženské neurazí. Celá série je výjimečně zdařilá," řekl kreativec a sloupkař webu Médiář.cz Marek Prchal.

"Autoři s vynikajícím nadhledem a chlapským humorem vystihli atmosféru i uvažování cílové skupiny," řekl copywriter a idea-maker Petr Voborský.

Ne příliš kreativní, ale efektivní je pak podle odborníků kampaň na českou síť drogérií Teta, ve které děti hledají po bytě schované dárky určené pro dospělé, a listují zaujatě ve vánočním letáku. "Děti sice hrají jako na besídce, ale jinak je to profesionální práce a cesta správným směrem. Na ženy působí pozitivně a sdělení určitě doručí," uvedl Voborský. S tím, že reklama v cílové skupině žen bude účinná, souhlasí i Prchal.

"Použití dětí v reklamě na produkt, který není určený pro ně, je laciný trik, který vždycky zabere," uvedl kreativec s tím, že reklama ovšem není ani trochu nápaditá. Vánoční kampaň pro drogerie Teta vytvořila agentura Leagas Delaney. TV spot režíroval Vojta Kotek, který zároveň vystupuje v reklamě "Volejte Zadara" pro operátora T-Mobile.

Agentura Saatchi & Saatchi pro ni stvořila trenéra Zadara, který vede družstvo skokanů na lyžích. Pokud mají nějaký problém, volají "Zadara". "Na ten fór se "Zadarem" se muselo přijít, a nebylo to hned. A když ho tvůrci měli, tak kolem něj odehráli maximum akce, co šlo," ocenil Prchal.

Střídmé reklamy

Společnost Vodafone ve vánočních spotech od McCann Digital pokračuje s propagací férových tarifů v čele s Pavlem Liškou coby snaživým hasičem dobrovolníkem. Operátor O2 navazuje na stávající kampaň Extra výhody, kdy se motiv mobilních telefonů, které slouží jako výlohy zboží smluvních partnerů, tentokrát nachází v lyžařském areálu. TV spot připravila agentura VCCP. "V případě O2 a kampaně Extra výhody mě až překvapila rezignace na prezentaci vlastních produktů a degradace do role "mobilního slevomatu"," uvedl Voborský.

Dodal, že v porovnání s předešlými roky je v rámci vánočních kampaní znát určitá "střídmost" v počtu původních českých spotů. Pozitivní je podle něj naopak fakt, že ubylo kampaní, u kterých zadavatelé vyřešili Vánoce naraženou červeno-bílou čepicí. "Od povrchní importované symboliky ustupují snad všechny významnější značky. Pochopitelně kromě Coca-Coly, která Santu původně pro své vlastní komerční Vánoce stvořila," uzavřel.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.