V tiskové zprávě to uvedla televize Nova, která je členem SPMS. První zkušební data z tohoto projektu budou dostupná v listopadu 2013. Údaje o sledovanosti již nyní poskytuje také Asociace televizních organizací (ATO) ve spolupráci s agenturou Mediaresearch.
ČTĚTE TAKÉ: |
Mediaresearch loni na podzim vyhrála tendr na měření sledovanosti na příští čtyři roky vyhlášený ATO. S výběrovým řízením nesouhlasila společnost CET 21, provozovatel TV Nova, která spolu s mediální agenturou Médea v červnu založila konkurenční Sdružení pro měření sledovanosti. Vedle CET 21 a společnosti MÉDEA jsou jejími členy ještě Mountfield a cestovní kancelář Fischer. Členy ATO jsou Česká Televize, televize Prima, TV Barrandov a rovněž CET 21.
Elektronické měření sledovanosti je klíčové pro jakoukoli televizi. Na základě dat získaných z peoplemetrů jde přesně zjistit, kolik lidí se kdy dívá na televizi, což jsou údaje nezbytné pro určování ceny reklamního času. Sledovanost televizí se pomocí peoplemetrů měří od června 1997. V současné době jsou umístěny ve více než 1800 domácnostech.