Častým prohřeškem internetových prodejců je používání zkratek či jen obchodních názvů textilních vláken. "Právní předpisy stanovují, jak označovat materiálové složení textilního zboží a informovat o jeho údržbě.
Obchodní názvy
S tím souvisí mimo jiné i používání schválených názvů vláken, ty však nezní příliš atraktivně a tak je prodejci nahrazují obchodními názvy," uvedl právní poradce časopisu dTest Miloš Borovička.
ČTĚTE TAKÉ: |
Pokud spolu s komerčním označením není současně použit i předepsaný název, jedná se o chybu, které se dopouští nejen prodejci, ale i sami výrobci a jejich zástupci, dodal.
Spotřebitelé, kteří si chtějí koupit oblečení na internetu, mají také často obavy, že jim nebude vyhovovat velikost. Textilní zkušební ústav při průzkumu odhalil, že jen u tří obchodů z deseti odpovídají informace o velikosti normám. U 30 procent obchodů neodpovídají rozsahy velikostí platným normám a 40 procent obchodů rozsah velikostí vůbec neuvádí.
Zboží je sice možné vrátit, ale čas a náklady s tím spojené podle Borovičky často odrazují.