Lidovky.cz

Pražský magistrát poslal provozovateli Novy 14,5 milionu. Vzniknou lichotivé reportáže

Média

  12:04aktualizováno  18:08
PRAHA - Pražský magistrát chce vylepšit svou image. Společnosti CET21, která provozuje televizi Nova či zpravodajský server Tn.cz, zaplatil 14,5 milionu korun. Na oplátku vzniknou pro magistrát lichotivé články a reportáže. Podle právníků se však může jednat o skrytou reklamu.

Primátor a šéf pražské ODS Bohuslav Svoboda foto:  Viktor Chlad, Lidové noviny

Smlouvu uzavřel magistrátní Odbor komunikace na sklonku loňského roku, zjistil server Česká pozice. Spolupráce s CET21 nahradila vydávání Listů hlavního města Prahy, které magistrát zrušil v létě 2011. Distribuce Listů do domácností totiž byla podle magistrátu nedokonalá a navíc ze smlouvy těžil přítel exprimátora Pavla Béma Roman Janoušek.

Jaké si Praha zaplatila texty?

  • článek o otevření Aquacentra Šutka za účasti náměstka primátora Pavla Richtera a radní Aljeksandry Udženiji;
  • online rozhovor s novým ředitelem strážníků Eduardem Šusterem;
  • text o proplácení faktur Metrostavu za práce na tunelu Blanka
  • příspěvek o adventních akcích pro děti, které prezentuje zastupitel Václav Novotný

Ani nová smlouva se však nejeví jako zcela bezproblémová. Zakázku za 14,5 milionu korun totiž získala firma CET21 bez výběrového řízení. Avšak podle ředitelky odboru Radky Hrstkové to není nic protizákonného.

"Na zadávání veřejné zakázky týkající se programového obsahu, jakož i nákupu vysílacího času veřejným zadavatelem, se působnost zákona o veřejných zakázkách nevztahuje," reagovala na dotaz serveru.

Skrytá reklama?

Právníci, které oslovila Česká pozice, se však shodují, že spolupráce se zpravodajským serverem tn.cz není ideální řešení. V některých případech, které se dosud na webu objevily, totiž vůbec nebylo zřejmé, že jde o placené příspěvky. Pouze dva ze čtyř textů publikovaných na zpravodajském portálu Novy měly jasné označení Reklamní sdělení a čtenáři tak považovali obsah za zpravodajský, nikoli reklamní. Teprve po upozornění se u článků zarážka Reklamní sdělení objevila. 

ČTĚTE TAKÉ:

Nepatřičné je však i to, že placené texty jsou zařazené do rubriky Zprávy a mají stejnou grafickou úpravu jako jiné zpravodajské texty.

Mluvčí Novy Marie Fianová dodala, že spolupráce s pražským magistrátem se týká výhradně serveru tn.cz, nikoli prý televizního vysílání. "Smlouva ve své příloze obsahuje jednoznačnou specifikaci jednotlivých typů příspěvků, ze které vyplývá, že se jedná o obchodní prezentaci pouze v rámci internetových portálů CET 21," uvedla mluvčí Novy.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.