Vyplývá to z průzkumu celoplošné internetové reklamy AdMonitoring, která se na videoreklamu zaměřila loni na jaře. Do projektu se postupně zapojilo 11 provozovatelů médií.
"Videoreklama se v poslední době těší stoupajícímu zájmu inzerentů. Jejími hlavními výhodami jsou upoutání pozornosti uživatelů, možnost propojení spotů s dalšími prvky na stránce, případně s probíhající televizní kampaní, samozřejmostí je možnost prokliku na webové stránky zadavatele," uvedl Pavel Ševera, koordinátor výzkumných projektů Sdružení pro internetovou reklamu, které projekt AdMonitoring realizuje.
Polovina internetové populace sleduje videa pravidelně
Význam videoreklamy podle něj poroste s tím, jak se zvyšuje rychlost internetového připojení a rozšiřují technické možnosti reklamy. Sledování videí je běžnou činností internetových uživatelů. V kontinuálním průzkumu vychází jako pátá nejčastější a pravidelné sledování videí nebo ukázek na internetu přiznává přes 60 procent lidí. Podle údajů NetMonioru sleduje videa pravidelně přibližně polovina internetové populace.
Monitoring videoreklamy vychází stejně jako ostatní formy internetové reklamy z hlášení médií. Ke společnostem Seznam.cz, CET 21 a vydavatelství MAFRA se loni na podzim přidala Mladá Fronta a na jaře další provozovatelé Centrum Holdings, Ringier Axel Springer a Impression Media. Největší inzertní výkon ve videoreklamě podle AdMonitoringu měla v posledním roce společnost Seznam.cz, následovaná CET 21 a vydavatelstvími MAFRA a Mladá Fronta.
Z hlediska monitorovaných formátů je největší objem inzerovaných prostředků ve videoformátech v přehrávačích, zejména v reklamních spotech před samotným sledovaným videem.