Lidovky.cz

Od klasiky k dinosaurům. Vydavatelství Warner Music se vrací do Česka

Média

  7:00
PRAHA - Americké hudební vydavatelství Warner Music, jedna ze tří největších světových firem v oboru, obnovuje od října tohoto roku samostatnou činnost v České republice. Děje se tak v kontextu celosvětové ofenzívy Warner Music, která nedávno koupila jednoho ze svých konkurentů Parlophone, podstatnou část někdejšího vydavatelství EMI.

Eric Clapton v pražské O2 areně foto: MAFRA - Michal Šula

Informoval o tom za tým Warner Music v Česku a na Slovensku jednatel Vladimír Kočandrle.

Firma Warner Music končila v Česku činnost v roce 2010. Její distribuci a prodej hudebních nosičů převzal Supraphon.

V Česku a na Slovensku se pod značkou Warner ocitá kompletní domácí archiv bývalého EMI, později Parlophone, a mezi strategické cíle patří výrazná podpora tradiční domácí značky Monitor. K návratu Warner Music na náš hudební trh dochází transformací firmy známé jako EMI Czech Republic.

Nová Warner Music bude podporovat klasickou hudbu

"Pod jednou střechou se tak scházejí rockoví dinosauři jako Iron Maiden a Led Zeppelin i nové generace megahvězd světového rocku Green Day a Coldplay, stejně jako ikony popové kultury James Blunt nebo David Guetta," uvedl Kočandrle s tím, že v základech spojené firmy stojí archivy velikánů, jako jsou Pink Floyd nebo Eric Clapton.

Prioritou společnosti podle něj ale není jen mezinárodní pop a rock. Jednou z páteří nové, podstatně posílené Warner Music, je také rozvoj klasické hudby.

 "Prestižní značky Warner Classics a Erato jsou dnes obohaceny nejen o kompletní proslulé katalogy EMI Classics a Virgin Classics, ale také o kreativní týmy těchto značek, a tím i o ambiciózní nahrávací plány do budoucna," sdělil Kočandrle.

ČTĚTE VÍCE:

Warner Music od francouzské mediální společnosti Vivendi v polovině roku údajně koupil hudební vydavatelství Parlophone za 487 milionů liber (14,9 miliardy Kč). Obchod schválila Evropská komise, která míní, že převzetí Parlophone americkou firmou konkurenceschopnost dalších velkých vydavatelství a nezávislých značek neohrozí.

Parlophone je jednou z nejstarších součástí vydavatelství EMI. Na převzetí EMI se před časem dohodla společnost Universal Music, která patří do skupiny Vivendi. Aby však skupina Universal Music dostala k převzetí od Bruselu zelenou, slíbila, že některé značky prodá, a to včetně divize Parlophone.

V loňské listopadové aukci si EMI mezi sebou rozdělily firmy Universal Music a Sony/ATV. Universal si dohodla koupi nahrávací divize EMI zatímco konsorcium vedené Sony získalo divizi hudebních katalogů za 2,2 miliardy dolarů. Spojení se Sony již antimonopolní úřady v USA i Evropě schválily.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.