Lidovky.cz

Český rozhlas chystá nejrozsáhlejší předvolební vysílání

Média

  7:00
PRAHA - Český rozhlas v rámci předvolebního vysílání nabídne rozhovory se všemi kandidujícími subjekty u kulatého stolu, rozhovory jeden na jednoho i předtočené vizitky, kde budou politici odpovídat na otázky ve stanoveném limitu.

Nové logo Českého rozhlasu foto: ČTK

Změnou projdou Speciály Martina Veselovského, které tentokrát nebudou zaměřeny regionálně, ale tematicky. Zástupci rozhlasu na setkání s novináři uvedli, že půjde o nejrozsáhlejší předvolební vysílání v historii rozhlasu.

ČTĚTE TAKÉ:

Celostátní témata

Tradiční předvolební Speciály Martina Veselovského se budou vysílat pouze z areálu na Vinohradech, a to celkem desetkrát, vždy v úterý a ve čtvrtek od 17:05.

První tematický speciál půjde 24. září, poslední 24. října a pro posluchače bude dostupný také videopřenos.

"Máme pocit, že dosud využívaný model krajských debat s krajskými lídry se postupně vyčerpal. Jde o celostátní volby, a proto nabídneme celostátní témata. Každá diskuse bude zaměřena na jedno aktuální téma a strany budou moci nominovat svého zástupce, který je na dané téma odborníkem," uvedl generální ředitel Peter Duhan.

Speciál se superlídry

Vedle toho rozhlas počítá se dvěma vydáními Speciálu s celostátními lídry, a to 4. října a 25. října. Ve druhém případě, v den zahájení voleb, má diskuse skončit ve 13:59, tedy přesně minutu před otevřením volebních místností.

Předvolební vysílání rozhlas soustředí na Radiožurnál, ČRo Plus a regionální stanice, které odvysílají celkem přes 100 hodin. "Každý subjekt kandidující ve všech krajích ČR se tak objeví v programu Českého rozhlasu minimálně třicetkrát, a to v různých formátech pořadů," uvedl ředitel Centra zpravodajství Tomáš Pancíř.

Dalším projektem Radiožurnálu je Den s lídrem, kdy moderátor a šéfredaktor Jan Pokorný bude průběžně vstupovat do vysílání. Pořad bude mít své místo v programu čtyři týdny před volbami, v pondělí, ve středu a v pátek. Záznamy všech pořadů, ale také přehled volebních záměrů všech stran a hnutí budou k dispozici na webových stránkách.

Na rozdíl od minulých voleb Český rozhlas nebude zadávat vlastní předvolební výzkumy. Účastníky Speciálů Martina Veselovského bude vybírat na základě veřejně dostupných výsledků výzkumů všech agentur, které splní obecná kritéria, mimo jiné zveřejnění průzkumu Českou tiskovou kanceláří, zadavatelem průzkumu nemůže být politická strana, agentura má být členem renomovaného sdružení a v uplynulých čtyřech letech zároveň uspořádala aspoň jeden veřejný volební průzkum. Hranicí pro účast v diskusi bude 3,5 procenta. "Nelze diskutovat s 20 lídry zároveň. To přestává být debata a je to anketa," dodal Pancíř.

Speciální program před volbami plánují i ostatní média.

Česká televize odvysílá 14 debat, ve kterých se postupně představí zástupci každého kraje, na večer před volbami pak chystá superdebatu s lídry hlavních stran.

Prima zařadí diskuse se zástupci jednotlivých kandidátek do tradiční nedělní Partie, vedle toho počítá s předvolebními miniduely v rámci Odpoledních zpráv.

Předvolební program již zahájila také TV Barrandov, která debaty s kandidujícími politiky vysílá každý čtvrtek.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.