Lidovky.cz

Firmy musí při hledání dobrých absolventů sázet na sociální sítě

Média

  9:00
PRAHA - Firmy při shánění schopných absolventů musejí sázet na sociální sítě, studentské spolky a dlouhodobou spolupráci se školou. Přesně tyto věci totiž mladí lidé ocení. Ukázal to průzkum společnosti PricewaterhouseCoopers (PwC) mezi 750 studenty a čerstvými absolventy převážně ekonomických vysokých škol.

Sociální síť Facebook. foto: Reuters

 I přes nepříznivou situaci na pracovním trhu se podle Václava Prýmka z PwC musejí firmy stále snažit přitáhnout kvalitní mladé lidi, jinak jim je přetáhne konkurence.

ČTĚTE TAKÉ:

Pro studenty je hlavním zdrojem informací o studiu a pracovních příležitostech internet a sociální sítě, 89 procent respondentů má profil na Facebooku a 28 procent na profesní síti LinkedIn. Více než pětina studentů už prý navíc vůbec nečte tištěná média.

Pomůže i studentská organizace

"Firmy nesmí zůstat pozadu. Již několik let jsme proto aktivní na sociálních sítích a kromě několika brožur a letáků je pracovní smlouva jedním z mála papírových dokumentů, který do nás studenti dostávají," uvedl Prýmek.

Zároveň je prý dobré zaměřit se na studentské organizace. Podle průzkumu zná nějaký takový spolek na své škole 84 procent studentů, zároveň se zde sdružují aktivní a angažovaní mladí lidé. "V přijímacím řízení totiž může mít reference z kvalitní studentské organizace stejnou hodnotu jako z brigády," myslí si Prýmek.

Mladí si zároveň všímají firem, které spolupracují s jejich školou, partnery univerzity zná 71 procent dotázaných. Studenti prý přitom ocení například setkávání s odborníky či konzultace ohledně řešení konkrétních odborných problémů.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.