Lidovky.cz

Počet českých uživatelů YouTube stoupl. Je jich už 5 milionů

Média

  7:00
Počet tuzemských uživatelů video portálu YouTube se za pětileté období od jeho lokalizace do češtiny zvýšil sedmkrát na 5,1 milionu. Za měsíc lidé zhlédnou půl miliardy videí. Vyplývá to z údajů mateřské společnosti Google.

YouTube foto: Reprofoto

Po lokalizaci portálu pro české uživatele na podzim roku 2008 byly v následujících letech uvedeny další části pro fungování YouTube pro inzerenty a tvůrce obsahu. Počet inzerentů z Česka se více než ztrojnásobil, přičemž jejich investice do reklamy na YouTube rostou několikanásobně rychleji. Příjmy tvůrců videí se za poslední rok zvýšily 2,5krát.

ČTĚTE TAKÉ:

Čeští uživatelé napíšou za měsíc na YouTube milion komentářů. Mezi 50 nejodebíranějších českých kanálů patří 27 herních, 15 hudebních, šest komediálních a zábavných a dva tzv. vlogy. Zhlédnuté video má průměrnou délku tři a půl minuty a každé desáté video je zhlédnuto z mobilního zařízení.

Druhá největší televize

Český YouTube je v ČR lokálně nejoblíbenějším video portálem a pro cílovou skupinu od 18 do 35 let je dokonce druhou největší televizí. Největším lokálním internetovým konkurentem je Stream.cz od Seznamu s více než dvěma miliony českých uživatelů.

Český Google ve středu při oslavě pětiletého výročí YouTube v ČR ocenil nejúspěšnější české tvůrce i zadavatele. Z inzerentů byly nejúspěšnější T-Mobile a Magnesia, v rámci oblíbeného českého obsahu se nejlépe umístila dvojice ViralBrothers a DJ Wich. Speciální Cenu Googlu za inspirativní využití YouTube získala Khanova škola. Nejsledovanějším videem na českém YouTube byl Gangnam Style od rappera PSY.

Americký YouTube založili v roce 2005 tři zaměstnanci PayPalu. O rok později jej koupila společnost Google za 1,65 miliardy dolarů. YouTube celosvětově navštíví více než miliarda uživatelů, kteří měsíčně zhlédnou šest miliard hodin videa. Každou minutu nahrají 100 hodin videa.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.