Lidovky.cz

Čínské celebrity v reklamě? Jen na výrobky, které vyzkoušely

Média

  6:20
PEKING - Čínské celebrity mužského pohlaví už nebudou smět v reklamách propagovat takové zboží, jako dámské spodní prádlo či vložky. Postarat se o to má návrh nového zákona, který od celebrit vyžaduje, aby zboží, které se chystají doporučit, nejprve samy vyzkoušely, napsal zpravodajský server BBC News.

Čínské celebrity mužského pohlaví už nebudou smět v reklamách propagovat takové zboží, jako dámské spodní prádlo či vložky (ilustrační foto). foto: Shutterstock

Návrh zákona, který byl předložen tento týden, uvádí, že slavné osobnosti musí zboží samy vyzkoušet, než svou tvář propůjčí k jeho propagaci - jinak jim hrozí pokuta. Stoupenci návrhu uvádějí, že jeho smyslem je zabránit falešným reklamám.

Herec a buldozer

Například čínský herec Ťio Wang je tváří dámských vložek značky Freemore, zatímco další mužské celebrity propagují podprsenky, kalhotky či dámské sprchové gely.

Ale nejde jen o ženské produkty propagované v reklamách muži. Otazníky na čínských sociálních sítích vzbudil například slavný herec Tchang Kuo-čchiang, který propaguje buldozery - a uživatelé internetu se ptají, zda na ně má vůbec řidičské oprávnění.

Zákon je podle čínského státního tisku potřeba, protože slavné osobnosti už v minulosti propagovaly nekvalitní výrobky či služby, což mohlo poškodit spotřebitele. Proto ti, kdo nepravdivě doporučí nějaký produkt, by měli nést právní odpovědnost.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.