Návrh zákona, který byl předložen tento týden, uvádí, že slavné osobnosti musí zboží samy vyzkoušet, než svou tvář propůjčí k jeho propagaci - jinak jim hrozí pokuta. Stoupenci návrhu uvádějí, že jeho smyslem je zabránit falešným reklamám.
Herec a buldozer
Například čínský herec Ťio Wang je tváří dámských vložek značky Freemore, zatímco další mužské celebrity propagují podprsenky, kalhotky či dámské sprchové gely.
Ale nejde jen o ženské produkty propagované v reklamách muži. Otazníky na čínských sociálních sítích vzbudil například slavný herec Tchang Kuo-čchiang, který propaguje buldozery - a uživatelé internetu se ptají, zda na ně má vůbec řidičské oprávnění.
Zákon je podle čínského státního tisku potřeba, protože slavné osobnosti už v minulosti propagovaly nekvalitní výrobky či služby, což mohlo poškodit spotřebitele. Proto ti, kdo nepravdivě doporučí nějaký produkt, by měli nést právní odpovědnost.