Lidovky.cz

Čím dál více vysokoškoláků má profil na profesní síti LinkedIn

Média

  6:10
PRAHA - Čím dál více studentů vysokých škol má profil na profesní sociální síti Linkedln, která je určena především k získávání pracovních kontaktů. V letošním ročníku průzkumu Studentský barometr, jenž pravidelně provádí poradenská firma PwC ČR, to uvedla třetina respondentů, což je ve srovnání s loňskem znatelný nárůst.

LinkedIn foto: Reprofoto

Nejpopulárnější sociální sítí mezi studenty ale byl Facebook, na němž má profil 92 procent z nich.

Průzkumu se zúčastnilo přibližně 800 studentů a čerstvých absolventů převážně ekonomických škol, kteří projevili zájem o práci v PwC. Podle partnera v této společnosti Václava Prýmka se ukazuje, že studenti už sociální sítě nevyužívají jen pro zábavu, ale také při budování kariéry.

Větší důraz na ochranu soukromí

„Komunikaci s budoucími zaměstnavateli se studenti nebrání ani na Facebooku. Ptají se na informace týkající se budoucího zaměstnání, zároveň si však pečlivěji hlídají, co o sobě na sociální síti zveřejní,“ uvedl v tiskové zprávě. Právě větší důraz na ochranu soukromí podle něj odlišuje současné vysokoškoláky od lidí o pět až deset let starších.

Internet je pro studenty přirozeným zdrojem informací. I když papírové noviny stále čtou dvě třetiny respondentů a časopisy bezmála polovina, více než pětina naopak uvedla, že tištěná média nečte vůbec. On-line probíhá také komunikace se školou, informování o studijních aktivitách i část studia samotného.

Na internetové stránky své školy nebo fakulty vůbec nechodí jen necelá desetina studentů, naopak 40 procent tyto weby navštěvuje pravidelně. „Pochvalou pro školy je jistě výsledek, který říká, že jen tři procenta studentů nenaleznou na webu školy aktuální informace, které ke studiu potřebují,“ poznamenal Prýmek.

Virtuální vztah studenta a školy

Sociální sítě k oslovení studentů využívají také různé studentské organizace. Bezmála devět z deseti vysokoškoláků nějakou z nich zná, ale jen čtvrtina je aktivním členem. Ve srovnání s rokem 2013 se mírně zvýšilo povědomí o těchto organizacích a naopak snížila míra aktivní spolupráce.

Méně známé jsou partnerské firmy vysokých škol a fakult. V případě univerzit je znají zhruba dvě třetiny respondentů, na fakultní úrovni jen 52 procent. Podle Prýmka by se firmy měly více snažit. „Kanálů, jimiž se o nich student může dozvědět, je spousta. A aby skutečně zúročily svůj vztah s konkrétní školou, získaly zájem konkrétních studentů, musí navázat úzký vztah se školou a dobře cílit své aktivity. Ti, co to dokážou, uloví ty nejkvalitnější mladé talenty,“ dodal.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.