Lidovky.cz

Anticenu Sexistické prasátečko dostal výrobce nožů a hudební klub

Ekonomika

  11:10
BRNO - V osmém ročníku anticeny Sexistické prasátečko vybrala veřejnost jako nejsexističtější reklamu tu, která zvala do olomouckého hudebního klubu Buddy ́s. Využívala pornografický snímek ženského obličeje potřísněného spermatem. Odborná porota vybrala jako nejsexističtější reklamu na nože Pokorný Knives.

REKLAMA ZAŘAZENÁ DO SOUTĚŽE SEXISTICKÉ PRASÁTEČKO. foto:  WWW.PRASATECKO.CZ

Je na ní zobrazený roztažený ženský klín, jehož střed nůž zakrývá, a vedle nože je syrové maso, uvedli dnes v tiskové zprávě organizátoři z neziskové organizace Nesehnutí.

Sexistické prasátečko 2016.

Reklama na nože je klasickým případem zobrazení nahé ženy bez souvislosti s produktem. Fotografie dává důraz na intimní partie. Reklama podle poroty evokuje násilí a ženu zobrazuje jako sexuální objekt.

„Zobrazení staví ženské tělo na stejnou úroveň s kusem masa, což je ponižující, nerespektuje ženu jako lidskou bytost a evokuje násilí na ženách jako legitimní a normální,“ uvedla porotkyně Jana Kvasnicová. Porotce Pavel Horňák uvedl, že reklama přechází od perverznosti k sadismu.

Vítěz veřejnosti, tedy reklama na hudební klub, lákala na víkend ve znamení nápoje Spritz. V jedné části byl obrázek lahve a sklenky s alkoholem, v druhé ženský obličej potřísněný spermatem. „Reklama je nejenom sexistická v tom ponižujícím slova smyslu, ale navíc ještě poškozovala výrobce alkoholu. Tomu se díky Sexistickému prasátečku podařilo dosáhnout stažení reklamy,“ uvedla organizátorky soutěže Petra Havlíková.

Reklama zařazená do soutěže Sexistické prasátečko.
Reklama zařazená do soutěže Sexistické prasátečko.

Na dalších místech se ať už podle názoru poroty či názoru veřejnosti objevily reklamy na festival Džemfest a erotický klub Cabaret Darling, který umístil reklamu s hlavou dívky s otevřenými ústy do pisoárů. „Reklama snižuje důstojnost ženy tím nejhrubším způsobem. Selhala v principu, že i reklamu na erotický klub je možné vést s respektem a ohleduplně,“ zdůvodňuje volbu porotkyně Jitka Dvořáková. Reklamě na festival vévodila na fotografii obnažená těhotná žena se sloganem: „Zlobila? Ne, jen se na Džemfestu dobře bavila“.

V letošní nominaci bylo 88 reklam a veřejnost poslala více než 4000 hlasů. V odborné porotě sedí experti na marketing či na genderovou problematiku a další osobnosti. Letos například hlasovali filmařka Kamila Zlatušková či filmový kritik Kamil Fila.

Nesehnutí se již osmým rokem snaží upozorňovat na nevkusnou a zpravidla ženy ponižující reklamu. Letos bylo v soutěži méně reklam než v minulosti, což organizátoři s opatrností připsali zlepšující se situaci.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.