Lidovky.cz

Lego přestane inzerovat v Daily Mail, vadí mu šíření nenávisti

Média

  18:04
KODAŇ/LONDÝN - Přední světový výrobce hraček Lego přestane inzerovat v britském deníku Daily Mail. List totiž podle aktivistů živí nenávistné postoje a to především v souvislosti s brexitem a migrační krizí.

V roce 1978 představila firma Lego první figurku s pohyblivýma rukama a nohama. Základní vzhled a funkce si figurky udržely dodnes. Firma jich vyrobila kolem pěti miliard. foto: lego.com

„Ukončili jsme smlouvu s Daily Mail a neplánujeme žádné budoucí marketingové aktivity s tímto listem,“ oznámila dánská společnost na twitteru po předchozí kritice aktivistů i některých zákazníků.

Lego předjelo Ferrari. Kraluje nejvlivnějším značkám světa

Kampaň na sociálních sítích vyzvala firmy, aby pro své reklamní účely nevyužívaly britské více či méně bulvární listy The Sun, Daily Mail a Daily Express. Cílem aktivistů je podle agentury Reuters „vypořádat se s kulturou nenávisti, démonizace a rozdělování, která otravuje naši politickou rozpravu“. Organizátorům kampaně podle agentury AP zejména vadilo, že se uvedená média stavěla proti pomoci dětským uprchlíkům.

Kampaň má podle agentury AFP podporu některých osobností, jako například zpěvačky Lily Allenové nebo bývalého fotbalisty a reportéra BBC Gary Linekera.

Firma Lego, která má více než 18 tisíc zaměstnanců po celém světě, v březnu ohlásila, že její loňské příjmy stouply o 25 procent na zhruba 130 miliard korun. V roce 2014 společnost po předchozím tlaku neobnovila marketingový kontrakt s ropnou firmou Shell kvůli její těžbě v Arktidě.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.