Lidovky.cz

Budoucností Facebooku je rozšířená realita. Chce představit speciální brýle

Média

  8:22
SAN JOSÉ - Sociální síť Facebook se hodlá nově zaměřit na technologii známou jako rozšířená realita, což je mix reálného a digitálního života známý třeba z hry pro chytré telefony Pokémon Go. Uvedl to na výroční konferenci pro softwarové vývojáře generální ředitel Facebooku Mark Zuckerberg.

Facebook si dal za cíl uvést na trh brýle podobné těm na snímku, které umí promítat do skutečného světa virtuální objekty. foto: Facebook

Rozšířená realita zahrnuje zasazení počítačem vytvořených obrazů do okolního reálného světa. Podle Zuckerberga nová aplikace pro mobilní telefony umožní uživatelům vytvořit trojrozměrné scény z jedné dvojrozměrné fotografie nebo postříkat zdi domu barevným digitálním uměním. Pomoci k propagaci této služby má i nedávné přidání fotoaparátu do všech aplikací firmy.

Pochybnosti padly. Aplikace Facebooku pro krátké zprávy má už 1,2 miliardy uživatelů

Pro společnost je přesun do rozšířené reality dalším krokem v dlouhodobém vývoji firmy, která původně umožňovala vysokoškolákům prohlížet si vzájemně obrázky. Zvyšuje také tlak na konkurenci, jako Snap, provozovatele aplikace Snapchat, která se označuje za fotografickou firmu.

Facebook uvažuje i o rozšířené realitě pomocí brýlí, žádné další podrobnosti však k tomu Zuckerberg nezveřejnil. Facebook v roce 2014 koupil výrobce brýlí pro virtuální realitu Oculus.

Představitelé firmy také zdůraznili, že technologie rozšířené reality je stále na svém počátku. Jak upozornila viceprezidentka pro platformu a trh Deborah Liuová cesta do budoucnosti rozšířené reality je zatím hotová pouze z jednoho procenta, napsaly agentury AP a Reuters.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.