Lidovky.cz

Stamilionová Katy Perry. Americká zpěvačka ‚napsala historii‘ Twitteru

Média

  9:00
WASHINGTON - Americká zpěvačka Katy Perry se jako první přehoupla přes hranici sta milionů fanoušků na Twitteru, informovala agentura AFP. Sociální síť v reakci publikovala kompilaci všech tweetů, které Perry od svých twitterových začátků v roce 2009 zveřejnila.

Zpěvačka Katy Perry v lesklých šatech s chlupatou sukní foto: Reuters

„Dnes jsme #SVĚDKY historie,“ komentoval Twitter v pátek. Svědek, anglicky Witness, je název nového alba, které Perry nedávno vydala.

Dvaatřicetiletá zpěvačka nedávno se svými fanoušky sdílela 96 hodin ze svého života. Zájemci mohli vidět, jak spala, vařila cvičila jógu, hrála si se svým psem a bavila se s zástupem celebrit, které se objevovali před jejím vchodem. I to jí mohlo dopomoci k překročení twitterového milníku.

Druhým nejúspěšnějším uživatelem Twitteru je kanadský zpěvák Justin Bieber. Toho na Twitteru sleduje 96,7 milionů lidí. Třetí je s 91 miliony bývalý americký prezident Barack Obama.

Podle webové stránky Twitter Counter, na níž se odkazuje server BBC, většinu nejpopulárnějších uživatelů Twitteru tvoří zpěváci, sportovci, mediální společnosti a několik výrazných politiků. Například Donald Trump je se svými 32,4 miliony sledujících současně na 33. místě. Za ním je pěvecká skupina One Direction a ještě o příčku níže indický premiér Naréndra Módí.

Zpěvačka Katy Perry
Katy Perry.

Není ovšem zcela jasné, kolik z těchto sledujících jsou reálné osoby a v kolika případech jde o falešné účty. To dokazují analýzy pomocí nástroje Twitter Audit, které využívají vzorek sledujících a vypočítají skóre sledující faktory jako počet publikovaných tweetů, které má determinovat, jestli jde o reálné účty.

Twitter Audit naznačuje, že falešné mohou být v případech Perry a Biebra až dvě třetiny. Trump i Obama jsou na tom v porovnání o třetinu lépe. Falešné účty mohou zakládat fanoušci, kteří chtějí svým oblíbencům „přilepšit“, ale také může jít o boty vytvořené, aby například manipulovaly s internetovými trendy.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.