Lidovky.cz

Lidovým novinám rostla od začátku roku čtenost, nejčtenějším deníkem byl Blesk

Média

  12:56
Praha - Nejčtenějším deníkem byl v letošním prvním a druhém čtvrtletí opět Blesk s 926 000 čtenáři. Proti předchozímu období, tedy prvnímu čtvrtletí a čtvrtému čtvrtletí 2017, ztratil 33 000 čtenářů. Následuje MF Dnes s 569 000 čtenáři na vydání, což představuje pokles o 3000. Třetí je Právo s 253 000 čtenáři. Vyplývá to z výzkumu Media Projekt.

Lidové noviny. foto: Lidovky.cz

Na dalších místech mezi celostátními deníky skončily Sport (240 000), Lidové noviny (223  000), Aha! (195 000) a Hospodářské noviny (182 000). Mezi regionálními deníky byly zveřejněny údaje pouze za Deník, který měl v souhrnu 521 000 čtenářů. Mezi bezplatnými deníky mělo nejvíce čtenářů Metro (425 000), následované E15 (85 000 čtenářů na vydání).

Deník Blesk si přečte denně téměř milion lidí. Nejvíce si ve čtenosti polepšily Lidové noviny

Počet čtenářů se zvýšil nebo zůstal stejný u poloviny sledovaných celostátních deníků. Nejvíce narost počet čtenářů na vydání u Hospodářských novin o více než desetinu (přibližně 17 tisíc čtenářů), u Lidových novin (4,7 procenta, zhruba 10 tisíc čtenářů) a Práva (4,5 procenta, okolo 11 tisíc čtenářů).

Celková čtenost všech tiskových titulů na vydání dosáhla v prvním pololetí 2018 téměř 76 procent populace ve věku 12 až 79 let. Čtenost deníků a jejich příloh je více než 49 procent. Čtenost časopisů na vydání pak dosáhla téměř 66 procent.

Mafra sjednotí své videoportály pod značkou iDnes, nově zavede iDnes Kino

Nejvíce vzrostla v porovnání s daty za předchozí období čtenost v žánrových skupinách časopisů o bydlení a bytové kultuře (o 13 procent), časopisů o vědě, technice, zajímavostech a cestování (osm procent). O pět procent vzrostl počet čtenářů u skupin lifestylových časopisů pro ženy a zpravodajských týdeníků.

Ze sledovaných příloh deníků vykázal nejvyšší počet čtenářů Blesk magazín TV s 1 214 000 čtenářů na vydání, což by pokles o 35 000. Následoval TV Magazín (948 000) a Magazín DNES (658 000). Mezi časopisy o vědě, technice a cestování vládla 100+1 se 320 000 čtenáři, mezi časopisy o vaření Apetit se 184 000 čtenáři, mezi časopisy pro děti a mládež ABC se 143 000, mezi časopisy pro ženy Blesk pro ženy se 406.000 čtenářů, mezi programovými TV Max se 440 000 čtenáři, mezi časopisy životního stylu pro muže ForMen se 63 000 čtenáři, mezi časopisy životního stylu pro ženy Žena a život s 275 000 čtenáři, mezi ekonomickými časopisy Forbes se 134 000 čtenáři a mezi zpravodajskými týdeníky Reflex s 282 000 čtenáři.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.