„Jedná se o novou mobilní aplikaci s běžným webovým prohlížečem,“ vysvětlila Bloombergu zakladatelka startupu SalamWeb Hasni Zarina Khanová. Vše je ovšem vytvořeno, aby bylo v souladu s muslimskými hodnotami.
„Hlavním cílem je, aby si aplikaci stáhlo alespoň 10 procent muslimské komunity, která dohromady čítá kolem dvou miliard lidí,“ popisuje šéfka firmy. „Zatím náš prohlížeč používají hlavně obyvatelé Malajsie a Indonésie,“ upřesnila Khanová.
Chce využít i faktu, že některé konkurenční společnosti čelí kritice. Důvěra v sociální sítě klesla hlavně minulý rok na jaře, kdy vyšla najevo aféra ohledně úniků informací na Facebooku. Jako lavinu s sebou stáhl Facebook i další... Podle Bloombergu tehdy spadl celý balíček akcií FAANGU, tedy Facebooku, Amazonu i Googlu.
‚Chceme být alternativou‘
„Právě těmto společnostem chceme být alternativou,“ nechala se slyšet Khanová. „Chceme, aby internet nabídl lepší prostředím našich uživatele, a to díky SalamWebu může,“ doplnila.
Khanová kritizovala konkurenci za to, že nepomáhá utvářet zdravé virtuální prostředí. „SalamWeb se spoléhá hlavně na prověřený obsah, který bude posuzovat nezávislá dozorčí rada společnosti,“ vysvětluje Khanová.
„Budeme naše uživatele varovat před nebezpečnými weby. Například stránky s pornografií či hazardními hrami. Dále u nás uživatelé najdou funkce přímo ‚šité na míru‘ muslimům. Konkrétně se bude jednat o připomínání modliteb, indikátory pro Kiblu, což je směr, kterým se má muslim řídit při modlitbě,“ uzavřela Khanová. „Ačkoliv je prohlížeč soustředěný hlavně pro muslimy, může ho využívat široká veřejnost,“ píše Bloomberg.