Instagram, na němž uživatelé sdílejí fotografie, se podle svých představitelů dlouhodobě snaží podnikat kroky směrem k tomu, aby byl bezpečnou platformou pro všechny uživatele bez ohledu na věk. Nechce tak poskytovat špatný příklad ani nezletilým...
Podle Buzzfeed News se provozovatelé sítě rozhodli, že aplikace přestane zobrazovat příspěvky propagující produkty a služby spojené s dietami a plastickými operacemi mladším 18 let.
Instagram považuje za nesprávné, aby si nedospělí uživatelé připouštěli, že právě produkty na hubnutí jsou správnou cestou, jak být spokojený.
Společnosti, jejichž předmětem podnikání jsou produkty nebo služby spojené s hubnutím, tak budou nuceny přehodnotit, zda se jim vyplatí investovat do tzv. influencerů, kteří produkty právě na instagramu za určitý obnos peněz prezentují. Cílí totiž zejména na mladé uživatele.
Nemusí přitom jít o jedinou radikální změnu, kterou společnost v brzké době uskuteční. Testuje totiž i skrytí informací o tom, kolik lajků která fotka nasbírala, což ze všech uvažovaných instagramových změn vyvolalo vůbec největší ohlas.
Influencerům, tedy uživatelům Instagramu, kteří za peníze dělají svými příspěvky reklamu, může tato změna uškodit. Zadavatelská firma si totiž nebude moci snadno udělat přehled o vlivu a dosahu reklamy.