Lidovky.cz

Právo

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže potvrdil správnost postupu dopravního podniku k Nádraží Holešovice

Stanice linky metra C - Nádraží Holešovice. foto: ČTK

Praha - Postup pražského dopravního podniku (DPP) při přípravě dohody o společném podniku k revitalizaci stanice metra C Nádraží Holešovice a jejího okolí nebyl v rozporu se zákonem o zadávání veřejných zakázkách.
  15:05

Podnik o tom informoval v úterní tiskové zprávě s odkazem na rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). DPP se ohledně podniku dohodl s firmou Nové Holešovice Development ovládanou skupinou Karlín Group, přezkoumání požadovala firma CPI Property Group miliardáře Radovana Vítka.

Dohoda o společném podniku počítá s tím, že Nové Holešovice Development spolu s DPP založí společný podnik, který bude mít na starosti rekonstrukci stanice i stavbu kanceláří a bytů v okolí. Karlín Group v oblasti vlastní pozemky, stejně jako DPP a hlavní město, podle podniku je tak logické partnerství právě s touto firmou.

Rekonstrukce stanice metra Nádraží Holešovice se zamotává. Na partnera projektu totiž nebyl tendr

CPI, která má o pozemky DPP zájem, nicméně trvala na tom, že se měla vypsat veřejná soutěž. Proto se firma obrátila mimo jiné i na ÚOHS. Úřad pondělním rozhodnutí zamítl jak námitku CPI, že DPP nepostupoval v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek, tak druhou námitku o nepřezkoumatelnosti. Proti rozhodnutí je možné do 15 dnů od doručení možné podat rozklad.

„Jsme rádi, že správnost našeho postupu při zakládání společného podniku potvrdil nově i ÚOHS, stejně jako předchozí právní a ekonomické analýzy, které jsme si nechali vypracovat,“ uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski. Dodal, že dosažená dohoda je nejefektivnějším řešením.

Postup DPP v minulých měsících kritizovaly Spojené síly pro Prahu (TOP 09 a STAN) a opoziční strany v pražském zastupitelstvu. Podnik v té souvislosti nechal vypracovat dvě dodatečné právní analýzy, které podle zástupců vedení firmy potvrdily správnost postupu. Witowski v minulosti uvedl, že obdobný model spolupráce by se měl v budoucnu využít i při rozvoji dalších stanic metra, protože vedení podniku jej považuje za nejlepší způsob zhodnocení majetku, který je běžný i v zahraničí.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.