Lidovky.cz

Krasobruslaři pro Coca-Colu

Ekonomika

  17:13
ROUDNICE n. L./PRAHA - Firma Coca-Cola natáčela v Čechách svůj nový celosvětový reklamní spot k nadcházejícím zimním olympijským hrám. Účinkují v něm i mistři světa ve sportovních dvojicích Radka Kovaříková a René Novotný.

V nové globální reklamě Coca-Coly, která se točila v roudnických ulicích, vystupují i čeští profesionální krasobruslaři. foto: Vadim KramerLidové noviny

Nároží domů pod zámkem v Roudnici nad Labem se proměnilo v zamrzlou klouzačku, kde se náhodní pouliční chodci rozhodnou vyzkoušet si všechny finesy, které znají z krasobruslařských turnajů. Městská ulice se tak stane jednou velkou ledovou taneční plochou. Tak by měl vypadat nový globální spot společnosti Coca-Cola, který u nás natáčela americká reklamní agentura Wieden & Kennedy v produkci českého Stillking Films.

Dva z oněch chodců ztvárnila nejúspěšnější česká krasobruslařská dvojice současnosti, manželský pár Radka Kovaříková a René Novotný, mistři světa ve sportovních dvojicích z roku 1995 a profesionální mistři světa z let 1995 a 1997. Reklamu režíroval Američan Paul Hunter. „Je to potřetí v historii České republiky, co zde Coca-Cola natáčela svůj celosvětový spot,“ uvedl pro Lidové noviny mluvčí české pobočky Coca-Coly Zdeněk Vilímek.

Dvěma předchozími kampaněmi byly podle něj reklama Fanty a dále celosvětový spot Coca-Coly z konce 90. let, který se natáčel ve Státní opeře v Praze a účinkovali v něm členové newyorské Metropolitní opery.

Nová reklama s pouličními krasobruslaři se stane součástí globální marketingové kampaně Coca-Coly v příštím roce, kterou tato firma představila minulý týden. Kampani bude vévodit nový slogan „The Coke Side of Life“ (Život podle Coca-Coly). Kampaň odstartuje v Severní Americe souběžně se startem zimních olympijských her v únoru 2006 v Turíně.

Podle marketingové šéfky Coca-Coly Mary Minnickové je cílem nové kampaně učinit nápoj pro spotřebitele ještě přitažlivějším a doslova potřebnějším. „Věříme, že v každém dni lze najít chvilky, kdy přijde vhod jedině kokakola, a to je také základní rámec pro naši reklamu,“ řekla Minnicková časopisu Advertising Age. Kampaň cílí ještě výrazněji než dříve na dospívající, kvůli čemuž použije ve zvýšené míře také alternativní média. 

V připravované české verzi nové kampaně by měl podle Vilímka zaznít slogan „Chuť do pohody“, ve slovenské zase „Pro radost z každého dňa“. „Hlavní myšlenka naší vlastní kampaně bude stejně jako v celosvětovém měřítku založená na optimistickém vztahu k životu. Také mohu prozradit, že chystáme velkou aktivaci na webu,“ uvedl pro LN Vilímek.

Součástí nové reklamní strategie je celá řada spotů, jež ústředí Coca-Coly nabídne ředitelům všech regionů, kde tato firma působí (celkem prodává ve 200 zemích). Na jejich rozhodnutí pak záleží, kterou reklamu zařadí do svého mediálního plánu. V Česku by měla být ústřední reklamou lokální verze úspěšného spotu z Mexika, jehož hrdinou je malý chlapec Dario. Ten se také v Čechách nedávno zúčastnil natáčení české adaptace.

Spot s krasobruslaři se svou tématikou vztahuje přímo k zimní olympiádě, takže lze podle Vilímka předpokládat, že poběží ve většině zemí, kde se budou vysílat přenosy ze ZOH. Pro Radku Kovaříkovou a Reného Novotného bylo jeho natáčení už několikátou reklamní zkušeností. V minulosti již totiž vystupovali v televizních reklamách na české bankovní služby a pro americkou firmu Rubbermaid.
Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.