Lidovky.cz

ČEZ útočí na své konkurenty

Ekonomika

  8:08
PRAHA - Elektrárenský gigant ČEZ tvrdě zaútočil na konkurenční společnosti E. ON a Pražská energetika. V reklamní kampani za dvacet milionů korun tvrdí, že je levnější, a přesvědčuje zákazníky konkurentů, aby k němu přešli.

Logo ČEZ foto: Reprofoto

 Jde hlavně o domácnosti z jižních Čech a jižní Moravy, kde už od privatizace dominuje společnost E. ON a o Prahu tradičně obsluhovanou prostřednictvím Pražské energetiky (PRE). 

 „Podstatou kampaně je snaha rozhýbat trh s elektřinou i u drobných zákazníků,“ řekl LN mluvčí společnosti ČEZ Ladislav Kříž. Více nechtěl před středeční tiskovou konferencí sdělovat.

Zatímco o velké a střední podniky se se svou nabídkou dnes v Česku přetahuje vedle hlavní trojice i dalších dvacet až třicet menších distribučních firem, v oblasti domácností se ještě konkurenční boj téměř nerozhořel. A to i přesto, že možnost výběru mají domácnosti už od začátku roku 2006.

 O úspěchu kampaně pochybuje analytik společnosti Cyrrus Marek Hatlapatka. „Ti, kteří chtěli přejít ke konkurenci, to už ve většině případů udělali. Navíc pochybuji o tom, že by se domácnosti, které nyní odebírají elektřinu od E. ON a PRE, měly tendenci vracet se zpět k ČEZ,“ dodal Hatlapatka. Podle něj jsou rozdíly mezi nabídkami firem minimální, klient přechodem k ČEZ ušetří jen pár desítek korun.

Mluvčí PRE Petr Holubec tvrdí, že kampaň ČEZ je nekorektní a neobjektivní. „ČEZ v reklamě použil jen jeden tarif, kde je levnější. Jenže pro domácnosti je vytvořeno šest základních tarifů a v těch je ČEZ dražší,“ konstatoval Holubec. Podle Kříže je ale ČEZ levnější ve všech ohledech. Rovněž E. ON s kampaní svého největšího konkurenta nesouhlasí. ČEZ podle něho ostře konfrontuje své ceny s konkurencí, aniž by specifikoval, jakou nabídku má vlastně na mysli. „V některých nabídkách jsme levnější, v některých zase dražší, i když třeba jen o stokorunu za rok,“ tvrdí Vácha.

 Záleží na tom, komu je elektřina určena a zda se jedná o elektřinu na topení či na svícení. „Je to jako kdyby se pekař chlubil, že je levnější než konkurence, protože má levnější jeden konkrétní rohlík. Na jiné pečivo ale zapomíná,“ tvrdí Vácha a dodává: „Zákazník si tu kampaň přebere sám.“

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.