Lidovky.cz

Nechci platit taxy, pojedu autobusem, stěžoval si klient aerolinkám

Ekonomika

  7:00
PRAHA - O bizarní přání, stížnosti a reklamace neměli prodejci letenek a aerolinky v letošním roce nouzi. Ve statistikách jim figuruje například dotaz, zda je možné letět 'na stojáka', jestliže je letadlo již plně obsazeno.
Dopravní letadlo (ilustrační foto).

Dopravní letadlo (ilustrační foto). foto: Shutterstock

Jiný cestující při zakoupení letenky například uvedl, že nechce 'platit taxy', protože pojede z letiště autobusem. Kuriozity si prodejci letenek nenechali pro sebe.

Mladá dívka, která objednávala letenky a zájezd na portálu Zajezdy.cz nezapomněla připsat poznámku. "Chtěla bych jet na dovolenou s přítelem. Já mám 16. On 20. Takže sebe jsem uvedla jako dítě, ale chtěli bychom manželskou postel. Děkuji."

Další stížnost přišla od klienta, který jel na dovolenou s milenkou. "Originál cestovní smlouvy jste mi poslali domů! Otevřela to manželka. Teď se se mnou rozvádí. Můžete za to VY!".

Nářek místo letenky

Opravdu kuriózní kousek se podařil jedné české důchodkyni. Ta si totiž vymohla nástup do letadla díky nářku a vysokému věku. "Skupina seniorů letěla do Portugalska ve dvou skupinách dva dny po sobě. U jedné seniorky aerolinka zrušila zpáteční let, protože se nedostavila k odbavení. K mému překvapení se po návratu skupiny u mě paní objevila se sepsanou stížností, že přišla na letiště, ale nebyla na seznamu cestujících. A to samé i na cestě zpátky," uvedl šéf portálu Letuška.cz Josef Trejbal.

ČTĚTE TAKÉ:

Při šetření se ukázalo, že důchodkyně se dostavila v Praze k odletu o den dříve, než měla. Jenomže paní se pustila do breku, ostatní ze skupiny dosvědčili, že k nim patří a dívčina na odbavení si nevšimla, že na letence je datum odletu o den později - babičky jí bylo líto, a tak ji do letu pustila.

Jelikož však ve správný den paní oficiálně nenastoupila, zcela logicky jí společnost zrušila i zpáteční let. A situace se pak proto opakovala v Portugalsku.

Můžu si vzít makrelu?

Dále se pak občas přihodí, že Češi nevědí, co všechno si mohou s sebou na palubu vzít. "Klient volal, že má letenku do USA k českým příbuzným, kteří už velice dlouho nebyli v Česku. A zdali jim proto mohou vzít jako překvapení uzenou makrelu, kterou tak dlouho nejedli," dodal Trejbal.

Sejdeme se u žirafy

Nápaditá stížnost přišla i na pražské letiště. "Nelíbí se mi, že Meeting Point ve vstupní hale Terminálu 1 vypadá úplně stejně jako Meeting Point u odbavovacího prostoru Terminálu 1. Na jeden z těch sloupků byste mohli nasadit třeba velkou plyšovou žirafu a na druhý řekněme slona. Dát si sraz u žirafy je snazší na domluvu, než plánovat sraz u meeting pointu ve vstupní hale. Děkuji za pochopení."

Cestující na prvním místě

Klient Student Agency si koupil letenku Praha - Oslo a zpět. Zpáteční let nestihl o pár minut. Odbavovací přepážka se zavírala ve 13:45, to že byl na letišti včas dokládal účtenkou z taxi vystavenou ve 13:39.

Žádal kompenzaci za nepřipuštění na let. "Společnost zajišťující přepravu osob, by měla mít vždy na prvním místě cestujícího a snažit se udělat vše pro to, aby se v pořádku dostal na místo jeho určení. Neexistuje odpověď, systém nám to neumožňuje!" napsal.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.