Vyplývá to z tiskové zprávy České televize. Skupina Nova podle dat ATO-Mediaresearch, které zveřejnil server DigiZone.cz, dosáhla ve stejném období u diváků nad 15 let podílu 29,96 procenta a FTV Prima průměrného podílu 17,24 procenta.
ČTĚTE VÍCE: |
Největší sledovanost v České televizi měla štědrovečerní premiéra pohádky Dvanáct měsíčků, kterou sledovalo 2,36 milionu dospělých lidí. Po připočtení 286 000 dětských diváků ve věku od čtyř do 14 let adaptaci pohádky Boženy Němcové sledovalo více než 2,5 milionu lidí. "Pohádky zůstávají žánrem, který dokáže oslovit celou rodinu a který bude mít v tvorbě České televize vždycky své místo," uvedl generální ředitel Petr Dvořák.
Češi jsou fandové pohádek, nenechají si ale ujít ani Pelíšky
Úspěch potěšil režiséra pohádky Karla Janáka. "Je úžasné slyšet, že pohádka zpříjemnila Vánoce téměř jedné čtvrtině národa. I proto, že vidím, že se vyplatily ty tři roky natáčení," řekl Janák.
Na Boží hod televize uvedla další novou pohádku Šťastný smolař. Komediální příběh s Filipem Cílem a Ivanem Trojanem sledovalo 1,95 milionu diváků. Na Štěpána si nenechalo ujít 1,46 milionu lidí televizní premiéru filmu Saxána a Lexikon kouzel. Milionovou hranici o Vánocích překonaly i reprízované pořady. Například pohádku s Janem Werichem Byl jednou jeden král sledovalo 1,2 milionu diváků, retro komedii Pelíšky vidělo 1,63 milionu lidí.