T-Mobile se na americkém trhu snaží odlišit od svých největších rivalů bořením zavedených praktik v oblasti mobilních komunikací. V březnu tamní pobočka T-Mobile US upustila od uzavírání běžných dvouletých zákaznických smluv. V červenci pak představila program, který umožňuje klientům častěji - až dvakrát ročně - pořídit si za malý poplatek nový telefon.
Výkonný ředitel americké pobočky T-Mobilu John Legere v noci na čtvrtek informoval o třetí velké změně. Řekl, že roamingové poplatky jsou velmi výnosné pro mobilní operátory, T-Mobile z nich ale podle něj neměl až tak velký zisk, protože mezi jeho zákazníky není mnoho podnikatelů, kteří cestují. Legere je přesvědčen, že s novým programem firma získá předplatitele, aniž by obětovala příliš velké příjmy.
Úspěchy v zámoříPrvní statistická data naznačují, že změny, které T-Mobile ve Spojených státech provádí, pomohly zlepšit jeho pozici. V období od dubna do června americký T-Mobile poprvé za dva a půl roku získal dlouhodobé, spolehlivé zákazníky. T-Mobile US zaznamenal za uvedené čtvrtletí 688 tisíc nových smluvních zákazníků, zatímco rok předtím jich ve stejném období 557 tisíc ztratil. |
T-Mobile navíc bude vydělávat na prodeji rychlejšího připojení, než je standard, a to 15 dolarů za den či 25 dolarů za týden (285 až 475 korun).
Bezplatný program bude stačit pro běžné užívání e-mailu, sociálních sítí a dalších jednoduchých úkonů, zákazníci, kteří chtějí kupříkladu sledovat filmy ve vysokém rozlišení ale budou potřebovat rychlejší připojení.
Kromě bezplatných dat a textových zpráv zákazníci T-Mobilu zaplatí 20 centů (3,8 koruny) za minutu volání při cestách po zemích zahrnutých do programu. T-Mobile a další operátoři si nyní v mnoha zemích účtují za minutu dolar či ještě víc.
Aby bylo zajištěno, že bezplatných dat a textových zpráv využívají pouze cestovatelé do zahraničí, nesmí příslušný pobyt v cizině překročit šest týdnů a během tříměsíčního období musí uživatel strávit aspoň šest týdnů v USA.